„Masz małe doświadczenie albo nie masz żadnego, ale jesteś mocno zmotywowany(a)? Ścieżka kadeta jest dla ciebie!” – zachęca komunikat Air France informujący o szkoleniu na pilotów. Kurs będzie trwać 24 miesiące, zapisy kandydatów trwają od 20 stycznia.

Warunki stawiane kandydatom nie są wyśrubowane. Należy przede wszystkim mieć obywatelstwo kraju europejskiego lub Szwajcarii, mówić płynnie po francusku i dobrze po angielsku, mieć stan zdrowia klasy 2 i nie odpaść więcej niż raz w innym naborze. Kandydaci powinni mieć maturę i zaświadczenie przysposobienia teoretycznego z pilotażu ATPL Avion (trwa dwa tygodnie), być na drugim roku nauki przygotowującej do studiów (classe préparatoire), po jej ukończeniu (Bac +2) albo być uczniem dwuletniego programu specjalizacji zawodowej (master).

Jeśli kandydat spełnia te warunki, musi zapłacić 160 euro za egzamin, złożony z testów na logikę, argumentowanie i wyciąganie wniosków, z ogólnej kultury i języka angielskiego, a także za testy psychotechniczny i psychomotoryczny. Kto przejdzie ten egzamin, zostanie przyjęty na 24-miesięczny kurs pilota. Jego koszt wynosi 80 tys. euro, ale według dziennika „Sud-Ouest” wraz ze wszystkimi wydatkami trzeba się liczyć z wydatkiem rzędu 80 – 100 tys. euro.

Kandydaci, którzy przejdą szkolenia i zdadzą egzaminy będą mogli pilotować airbusy A320 Air France albo boeingi B737 Transavii, niskokosztowego przewoźnika należącego do Air France.

Francuski przewoźnik będzie potrzebować po 250 nowych pilotów rocznie do 2022 r. w związku z własnym rozwojem, a także z powodu wzrostu liczby pilotów odchodzących na emeryturę.