„Oferta Laudamotion okazała się najlepsza w procedurze przetargowej” — oświadczyli w komunikacie austriacki i niemiecki likwidatorzy tej linii.
Nie ujawnili warunków finansowych, ale dodali, że spodziewają się szybkiego zatwierdzenia tego wyboru przez sąd. Tym samym poprzednia decyzja o wybraniu oferty IAG straciła ważność.
– Oczywiście jestem zachwycony — powiedział w austriackiej rozgłośni Ö24 Lauda, który założył linię w 2003 r., ale w 2011 r. sprzedał końcówkę swych udziałów linii lotniczej Air Berlin. — Nie ma wątpliwości, że zawsze wkładałem serce i duszę w Nikiego. Lauda zaproponował przejęcie niemal wszystkich z tysiąca pracowników linii lotniczej i 15 samolotów. Zamierza wznowić działalność przewoźnika do końca marca, głównie na trasach do miejscowości turystycznych w Turcji, Grecji i Hiszpanii. Nie planuje połączeń do dużych miast, które oferował Air Berlin.
Wcześniej mówił, że będzie współpracować z Thomasem Cookiem w zakresie obsługiwanym wcześniej przez Air Berlin: sprzedaży biletów, planowania pracy załóg i marketingu. — Laudamotion zwróciła się do nas o wsparcie, aby umożliwić jak najszybsze wznowienie lotów przez Nikiego. Jesteśmy gotowi zacząć wkrótce takie rozmowy — powiedział rzecznik koncernu turystycznego. Prawdopodobnie Thomas Cook wejdzie kapitałowo w Nikiego po odkupieniu go przez Laudę. – Jako firma turystyczna kupimy zapewne od Laudamotion możliwości przewozowe dla naszych klientów, jak to robiliśmy z Nikim i Air Berlinem — dodał.
Eksperci zachowują rezerwę. — Przejęcie linii lotniczej przez IAG byłoby trwalszym rozwiązaniem i miało konkretne plany ekspansji — stwierdził jeden z nich.