Pasażerowie podróżujący Lufthansą mogą korzystać z automatycznej odprawy na wszystkie rejsy w Niemczech i po Europie. Karta pokładowa na rejsy zarezerwowane do 24 godzin przed odlotem zostanie automatycznie wysłana do pasażera na 23 godziny przed rozpoczęciem podróży, bez konieczności ręcznej odprawy. Aby skorzystać z nowej usługi, klienci Lufthansy będą musieli jednak podać swoje dane osobowe w ramach programu Miles & More lub Lufthansa iD.
Przewoźnik podaje również, że wszystkie usługi, z których klienci mogli korzystać do tej pory (np. elektroniczne oznaczenie bagażu lub pobranie elektronicznych wersji czasopism) są teraz dostępne w ramach zautomatyzowanej procedury odprawy, obejmującej również podróże autobusem lub pociągiem Lufthansa Express Rail and Bus.
Automatyczna odprawa nie jest jednak możliwa, gdy podróż obejmuje odcinki poza strefą Schengen. Każdy, kto nie chce już korzystać z usługi, może dezaktywować ją w dowolnym momencie na swoim profilu klienta.
W zeszłym roku Lufthansa otrzymała nagrodę „IATA Fast Travel Platinum Award” za ofertę samoobsługową. IATA nagradza nią linie lotnicze, które oferują co najmniej 80 procent usług w zakresie odprawy, przyjęcia na pokład lub nadania bagażu w wariancie samoobsługowym.