Na początku lutego w stoczni AVIC Weihai Shipyard w Chinach odbyła się ceremonia położenia stępki pod nową jednostkę typu ropax dla Stena Line. To tradycyjne morskie wydarzenie symbolizuje początek budowy statku i jednocześnie rozpoczyna etap montażu kadłuba.
– To kamień milowy w naszym arcyciekawym projekcie budowy nowych statków – powiedział uczestniczący w wydarzeniu Niclas Mårtensson, dyrektor zarządzający koncernu Stena Line, cytowany w komunikacie prasowym. Zgodnie z tradycją podczas uroczystości pod stępką umieszczono monety. W tym wypadku było ich cztery: funt brytyjski, euro, korona szwedzka i juan, symbolizujące planowaną trasę nowego statku, armatora i stocznię.
Harmonogram budowy nowych statków przewiduje ich dostawę armatorowi w roku 2019 i 2020. Jednostki te będą o 50 procent większe niż standardowe promy typu ropax.
– Naszym celem jest posiadanie najnowszych technologii w zakresie efektywności energetycznej, elastyczności, jak i obsługi klientów. W szczególności kładziemy duży nacisk na rozwijanie interesujących rozwiązań cyfrowych, które zapewnią naszym klientom nową jakość podróży. Jest to część naszej pracy w zakresie digitalizacji, która zabierze nas w przyszłość i zapewni naszym klientom nowe, unikalne usługi – wyjaśnia Mårtensson.
Nowe statki typu ropax zostaną wprowadzone na połączenie Stena Line na Morzu Irlandzkim. – Widzimy pozytywne perspektywy na przyszłość i przewidujemy dalszy wzrost przewozów promowych, więc jest to ważny, strategiczny krok, który pomoże nam przygotować naszą firmę do wykorzystania tego przewidywanego wzrostu – dodaje Mårtensson.