– Połączenie systemów zakupowych to jeden z ważniejszych etapów integracji, dzięki któremu pasażerowie w Polsce będą mogli korzystać z wszelkich udogodnień, jakie oferuje FlixBus – komentuje, cytowany w komunikacie prasowym, Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska. – Wszystkie bilety wcześniej zakupione na PolskiBus.com oczywiście zachowują ważność. Przez okres przejściowy, do wejścia letniego rozkładu FlixBusa, podczas odprawy będzie obowiązywać lista papierowa i bilety w postaci QR kodu – na telefonie lub wydrukowanym bilecie – dodaje.
Dzięki integracji pasażerowie zyskają dostęp do większej siatki połączeń, łatwiejszych przesiadek między autobusami w ramach jednego biletu i szybkiej odprawy dzięki biletom w postaci QR kodu, skanowanego przez kierowcę. Będą mieli też możliwość korzystania z aplikacji mobilnej z dotychczasową siatką Polskiego Busa i programem Twój Przystanek.
W samych autokarach poza zmianą koloru z czerwonego na zielony pasażerowie przewoźnik wprowadził też większą przestrzeń na nogi, darmowy dostęp do Wi-Fi również za granicą i gniazdka elektryczne przy każdym siedzeniu. – Do tej pory już prawie 50 autobusów Polskiego Busa zmieniło barwy na zielone i zostało dostosowane do standardów FlixBusa – podkreśla Leman.
Jak opisuje, standardy FlixBusa dotyczą też bezpieczeństwa i ekologii. Każdy jeżdżący w zielonych barwach autobus wyposażony jest w systemy wspierania kierowcy, systemy awaryjnego hamowania i systemy ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu.
– Komfort i bezpieczeństwo pasażerów to dla nas sprawy priorytetowe, czego potwierdzeniem jest także przyznany nam niedawno certyfikat „Bezpieczny pasażer” Małopolskich Dworców Autobusowych w Krakowie – mówi Leman. – Przekierowanie sprzedaży da nam dodatkowo możliwość lepszego planowania letniej siatki połączeń i przeprowadzania promocji, z których pierwsze ruszą już wkrótce – zapowiada.