Do końca 2017 roku, czyli niespełna dwa lata od uruchomienia portalu, przystąpiło do niego tylko 8 firm transportowych, zarówno prywatnych, jak i samorządowych i państwowych. Po Polsce jeździło do tego czasu 25 autokarów w barwach marki SuperPKS-u. Jak podaje firma Teroplan, właściciel portalu, nie rozwijał się on w zakładanym wcześniej tempie z powodu zbyt sztywnych zasad rekrutacji.

-W oparciu o rozmowy z przewoźnikami, którym proponowaliśmy współpracę, zdiagnozowaliśmy bariery utrudniające przystąpienie do projektu. Były to przede wszystkim obawy przed utratą dotychczasowej tożsamości i trudności ekonomiczne, spowalniające możliwość zakupu nowych pojazdów – mówi, cytowany w komunikacie prasowym, Andrzej Soroczyński, prezes firmy Teroplan.

Zmieniono więc zasady projektu i teraz przewoźnicy mogą uczestniczyć w nim na dwa sposoby, jako członkowie lub jako współpracownicy. Członkowie realizują przejazdy autokarami w barwach SuperPKS-u. Partnerzy pozostają przy swoich markach, udostępniając jedynie na wspólnej platformie rezerwacyjnej przejazdy w cenach niższych niż te dostępne na dworcach autobusowych i u kierowców.

Jak podaje Teroplan, w ciągu dwóch miesięcy od wprowadzenia zmian do projektu przystąpiło 20 nowych przewoźników: PKS Słupsk, PKS Jelenia Góra, PKS Radom, AD Euro Trans, NKA Kruszwica, PKS Łódź, Olsztyński Bus, PKS Zamość, PKS Biłgoraj, PKS Gorzów Wielkopolski, PKS Siedlce, PKS Gostynin, PKS Gryfice, PKS Sieradz, PKS Koszalin, PKS Przemyśl, Zuma, Poltrans, SanBus, SpeedBus.

Dzięki poszerzeniu partnerskiej współpracy pasażerowie mogą korzystać z przejazdów na ponad 60 liniach, korzystając z floty ponad 100 autokarów partnerów i członków SuperPKS-u.

– Mamy nadzieję, że połączenie sił da nam wszystkim szansę na przeciwstawienie się trendowi monopolizacji branży transportu pasażerskiego, z którym przyjdzie nam się mierzyć od tego roku – podsumowuje Soroczyński.