– W sprawnej organizacji podróży klienci kolei mogą pomóc sobie sami. Chodzi między innymi o formę zakupu biletu. Zamiast stać w kolejce do kas lub biletomatów, można to zrobić przez internet – przypomina Marta Ziemska ze spółki PKP Intercity. – Zachęcamy, by swoją podróż wcześniej planować i bez zbędnego stresu zaopatrzyć się w bilet. W internecie można też śledzić frekwencję w wagonach czy ogólne zainteresowanie kursem. Podróżni będą mogli liczyć także na wsparcie mobilnych informatorów na dworcach – dodaje.
– Nie tylko pociągi, ale także infrastruktura kolejowa jest już gotowa do obsługi większej liczby połączeń – zapewnia zaś Karol Jakubowski z zespołu prasowego PLK. – W stałej gotowości znajduje się około 170 zespołów do usuwania usterek. Do tego są również specjalne zespoły ratownictwa kolejowego – jest ich 20 – opisuje.
Porządku na dworcach i w pociągach strzec będzie około 400 funkcjonariuszy Straży Ochrony Kolei.