Leasingodawcą tych samolotów jest spółka NAC. To duża firma, która w sumie wynajęła ponad 400 samolotów 70 przewoźnikom w 47 krajach. Maszyna, którą ma już LOT wcześniej latała w barwach brazylijskiej linii lotniczej Azul. LOT wynajmie jeszcze pięć takich maszyn od NAC-a. Sam ma już sześć samolotów tego typu, ale ze 112 fotelami, 12 embraerów 175, które zabierają po 82 pasażerów i sześć 170 z 70 fotelami.
– Inwestycje LOT-u we flotę regionalną to element strategii rentownego wzrostu na lata 2016-2020. Do 2020 r. zakładamy osiągnięcie ponad 10 mln przewożonych pasażerów rocznie – mówi cytowany w komunikacie firmy dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT-u Adrian Kubicki. – W tej sytuacji kluczowe jest, żeby móc ich dowozić w dogodnych godzinach z różnych części Europy do naszego hubu w Warszawie, do czego posłużą właśnie m.in. dodatkowe embraery.
LOT posiada we flocie 53 samoloty. Najnowocześniejszym z nich jest odebrany w marcu od Boeinga dreamliner w wersji 787-9. Firma czeka jeszcze na dwa bombardiery Q400 w ramach leasingu krótkoterminowego, a także trzy boeingi 787-9 Dreamliner i trzy Boeingi 737 MAX 8, które odbierze prosto z fabryki.