Brytyjskie Forum Sprzedawców Usług Turystycznych (UK Travel Retail Forum, UKTRF), Stowarzyszenie Portów Lotniczych (Airports Operators Association), Międzynarodowe Stowarzyszenie Przewoźników Lotniczych (IATA) i Brytyjscy Przewoźnicy (Airlines UK) połączyli siły i zorganizowali kampanię społeczną o nazwie „O jeden za dużo”. Chodzi im o uświadomienie pasażerom zagrożeń związanych z podróżowaniem po alkoholu i zachęcenie do odpowiedzialnego zachowania.
Kampania rozpoczęła się 27 lipca, czyli w dniu, który brytyjski Urząd Lotnictwa Cywilnego określił jako najbardziej zatłoczony na tamtejszych lotniskach. Tylko w ten jeden piątek z portów na Wyspach miało wystartować 8841 rejsów.
Czytaj też: „Rosja surowo ukarze za lotnicze chuligaństwo”.
Wśród niedogodności, jakie mogą spotkać pijanych pasażerów autorzy kampanii wymieniają odmowę przyjęcia na pokład, poniesienie kosztów i kar włącznie z pozbawieniem wolności do dwóch lat, za konieczność zmiany trasy lotu, żeby wysadzić niezdyscyplinowanego pasażera i zakaz podróżowania samolotem.
Kampania jest prowadzona na Facebooku, Instagramie i na 10 lotniskach w Wielkiej Brytanii.