W sumie przewoźnik zapewnia do czterech rejsów dziennie z Gdyni do Karlskrony. Łączna liczba kursów na trasie zwiększy się do rekordowych 46 rejsów w obie strony tygodniowo.
Stena Line ma obecnie cztery jednostki obsługujące to połączenie: Stena Spirit, Stena Vision, Stena Baltica i nową Stena Nordica. Wszystkie to promy ro-pax, zabierające zarówno pasażerów, samochody osobowe, jak i jednostki frachtowe (ciężarówki, naczepy itp.). Nowy statek pomieści nawet 450 osób. Dodatkowo, dzięki linii ładunkowej o długości prawie 2 kilometrów, Stena Nordica może zabrać znaczną liczbę samochodów ciężarowych lub około 300 osobowych.
– Ogromny popyt na nasze usługi tego lata utwierdził nas w przekonaniu, że rynek potrzebuje nowych inwestycji – mówi cytowany w komunikacie firmy dyrektor linii promowych na Bałtyku Południowym w Stena Line Marek Kiersnowski. – Stena Nordica to sprawdzony i lubiany przez klientów statek. Dodatkowo cieszy nas, że jest to prom ro-pax, a więc będziemy mogli zaoferować zarówno przewozy pasażerskie jak i frachtowe wszystkimi statkami na linii Gdynia-Karlskrona.
Stena Nordica to statek zbudowany w roku 2000 i od tamtej pory kilkakrotnie modernizowany. Jest przystosowana do wykorzystywania dwóch poziomów ramp najazdowych, co znacznie skraca czas załadunku. W ostatnich latach przestrzenie publiczne statku zostały przebudowane, a ich styl unowocześniony. „Pasażerowie mogą korzystać z wygodnych kabin, restauracji i baru, lub spędzić czas na pokładzie słonecznym” – czytamy w komunikacie.
Liczba pasażerów: 450. Czas rejsu: 10,5 godziny. Długość: 170 metrów. Szerokość: 26 metrów. Pojemność ładunkowa: 1950 m.