Lot z Sao Jose dos Campos, gdzie znajduje się fabryka Embraera trwał 30 godzin. Po drodze niezbędne były dwa tankowania: w Recife na wschodzie Brazylii i w Las Palmas na Wyspach Kanaryjskich.
W najbliższych dni w samolotach będzie montowane wyposażenie dodatkowe, będą się też na nich szkolili piloci LOT-u. W pierwszy rejs z pasażerami jeden poleci 1 stycznia do Budapesztu, a drugi do Wilna. Potem będą wykorzystywane m.in. na trasach do Amsterdamu, Wenecji, Nicei, Billund, Ljubljany, Moskwy, Odessy, Bukaresztu, Zagrzebia i Krakowa.
LOT kupił embraery 190 z myślą o realizowaniu połączeń do Londynu na lotnisko London City z Warszawy (od 7 stycznia), z Budapesztu (od 18 lutego) i z Wilna (od 1 maja, po planowanym podpisaniu umowy ze stroną litewską). Ze względu na krótki pas startowy i stromy kąt podejścia tylko kilka rodzajów samolotów pasażerskich – w tym Embraer 190 – jest certyfikowanych do lądowania na tym lotnisku.
– Dzięki nowym samolotom LOT będzie na lotnisku London City kluczowym przewoźnikiem dla pasażerów podróżujących z Europy Środkowo-Wschodniej – mówi dyrektor komunikacji korporacyjnej LOT Adrian Kubicki, cytowany w komunikacie. – Połączymy port położony w biznesowym centrum Londynu z aż trzema europejskimi stolicami. Między Polską a Wielką Brytanią podróżowało w ubiegłym roku 7 mln pasażerów. Mam nadzieję, że pasażerowie z Polski, Węgier i Litwy docenią naszą nową ofertę i jakość podróży na pokładzie nowych E190.
Każdy z E190 ma na 106 foteli w trzech klasach podróży: biznes, ekonomicznej premium i ekonomicznej. Maksymalny zasięg samolotów z pasażerami to prawie 3,5 tys. kilometrów. Odrzutowce wyposażone są w nowoczesne silniki General Electric CF34, które charakteryzują się obniżoną emisją CO2. Samoloty zostały pozyskane w ramach 8-letniej umowy leasingowej LOT-u z firmą NAC (Nordic Aviation Capital), za pośrednictwem której przewoźnik pozyskał wcześniej 20 innych samolotów.