Autorska aplikacja o nazwie Hub Monitor powstała w Emirates, jej przygotowanie zabrało informatykom pięć miesięcy – informuje przewoźnik w komunikacie.
Dzięki niej personel tej linii lotniczej w Dubaju ma w czasie rzeczywistym wgląd w to, jakie czynności przygotowujące samolot do lotu są wykonywane. „Poprzez system monitorowania i aktywnego ostrzegania aplikacja pomaga uniknąć opóźnień, co przekłada się na lepszą jakość podróży pasażerów” – twierdzi linia lotnicza.
– Aplikacja Hub Monitor to wyjątkowe, innowacyjne narzędzie przygotowane zgodnie z naszą wizją ciągłej weryfikacji naszych procesów i korzystania z inteligentnych sposobów usprawniania naszej pracy z korzyścią dla pasażerów – zapewnia wiceprezes i dyrektor operacyjny linii Emirates Adel Al Redha, cytowany w komunikacie.
Flota Emirates składa się z 270 szerokokadłubowych samolotów Airbus A380 i Boeing 777. Codziennie linie Emirates wykonują około 255 lotów z Dubaju do miejsc na sześciu kontynentach. Loty trwają od niecałej godziny do przeszło 17 godzin. Przygotowanie airbusa A380 – największego samolotu pasażerskiego na świecie – do startu z portu w Dubaju zajmuje około 105 minut, a boeinga 777 – około 90 minut. Należy m.in. wysprzątać maszynę, uzupełnić zapas wody, załadować posiłki, podłączyć zasilanie zewnętrzne (APU), zatankować paliwo, zrobić krótki przegląd techniczny i załadować bagaże i towary. Opóźnienie w jednej z tych czynności może wpłynąć na całość operacji.
Hub Monitor pozwala śledzić przebieg prac w czasie postoju samolotu. Wysyła też personelowi operacyjnemu ostrzeżenia jeśli są opóźnienia lub odstępstwa od ustalonego harmonogramu prac. Z aplikacji można korzystać za pośrednictwem telefonu komórkowego, personel pracujący przy samolocie na płycie postojowej i w innych oddalonych obszarach może więc łatwo uzyskać dostęp do tych informacji.