LOT na 20. miejscu w rankingu AirHelp Score

Qatar Airways zajęły pierwsze miejsce w tegorocznej, ósmej edycji rankingu linii lotniczych, opublikowanej przez firmę AirHelp. LOT awansował o dziewięć oczek i zamyka pierwszą dwudziestkę

Publikacja: 09.05.2019 16:11

LOT na 20. miejscu w rankingu AirHelp Score

Foto: Materiały prasowe

Jak informuje AirHelp w komunikacie, ranking powstał w oparciu o trzy kryteria: punktualność, jakość obsługi i proces rozpatrywania wniosków o odszkodowanie (procent odrzuconych roszczeń, czas ich obsługi i oczekiwania na wypłatę).

Twórcy zestawienia ocenili 72 przewoźników, analizując między innymi dane za ubiegły rok ze źródeł własnych, statystyki lotnisk i agencji rządowych oraz ponad 40 tysięcy ankiet wypełnionych przez pasażerów z ponad 40 krajów, którzy podzielili się swoimi opiniami na temat komfortu podróży, posiłków i zachowania załogi.

Tak jak w ubiegłym roku ranking otwierają linie lotnicze Qatar Airways z wynikiem 8,23 (maksymalna nota to 10). W zestawieniu doszło też do kilku przetasowań. Amerykański przewoźnik American Airlines z 23. miejsca awansował na drugie, a meksykański Aeromexico – z 26. na trzecie, dzięki wyższym notom za punktualność i obsługę.

Z kolei Lufthansa po zeszłorocznym awansie na drugą pozycję spadła w tym roku na 24., bo częściej była niepunktualna i zebrała gorsze oceny za rozpatrywanie roszczeń. LOT awansował o dziewięć oczek i zajął 20. lokatę, wyprzedzając Wizz Aira (22. lokata), który zaliczył spadek o dziewięć pozycji. Z powodu niepunktualności w tyle rankingu pozostaje Ryanair, plasując się w tym roku na 68. pozycji (w 2018 – na 67.).

Pierwsza dwudziestka rankingu AirHelp Score 2019 wygląda tak:

Źródło: airhelp.com

Wynik końcowy to suma ocen wszystkich kategorii – każda z nich stanowi 33,33 procent ostatecznego wyniku

Jak informuje AirHelp w komunikacie, ranking powstał w oparciu o trzy kryteria: punktualność, jakość obsługi i proces rozpatrywania wniosków o odszkodowanie (procent odrzuconych roszczeń, czas ich obsługi i oczekiwania na wypłatę).

Twórcy zestawienia ocenili 72 przewoźników, analizując między innymi dane za ubiegły rok ze źródeł własnych, statystyki lotnisk i agencji rządowych oraz ponad 40 tysięcy ankiet wypełnionych przez pasażerów z ponad 40 krajów, którzy podzielili się swoimi opiniami na temat komfortu podróży, posiłków i zachowania załogi.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku