Przetarg na te roboty ogłosiło Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze, nowy właściciel lotniska w Radomiu. Pierwsze postępowanie nie zakończyło się sukcesem, jedyna firma która się zgłosiła wyceniła koszt prac na 288 milionów złotych, o wiele za dużo, wobec planów PPL. Dopiero w drugim przetargu napłynęły cztery oferty. Jedynym kryterium wyboru była cena. Najniższa zaoferował Max Bögl Polska – 146,7 mln złotych.
W przetargu wystartowały również Budimex z ceną 154,9 mln złotych, Strabag oferujący 164,6 mln złotych i Konsorcjum Trakcja PRKII, AB Kauno Tiltai i Projekt Plus, które było gotowe podjąć się przebudowy za 169,1 mln złotych.
„Oferta firmy Max Bögl Polska Sp. z o.o. spełniła wszystkie wymagania określone w ogłoszeniu o zamówieniu oraz w specyfikacji istotnych warunków zamówienia” – czytamy w komunikacie PPL.
Wykonawca po podpisaniu umowy będzie mógł rozpocząć prace budowlane w połowie czerwca. Termin zakończenia prac przewidywany jest na połowę sierpnia przyszłego roku. Na lotnisku w Radomiu trwa rozbieranie terminala, co ma sie skończyć na początku czerwca. PPL zamierza zbudować drugi terminal, dostosowany do potrzeb przewoźników czarterowych i tanich linii lotniczych. Ponowne uruchomienie lotniska ma nastąpić jesienią 2020 roku.