Spółka Centralny Port Komunikacyjny i Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) powołali wspólny komitet pod nazwą Airport Consultative Committee (ACC), aby w jego łonie dyskutować o potrzebach przewoźników lotniczych w procesie przygotowywania inwestycji jaka jest CPK. W skład komitetu wejdą przedstawiciele linii lotniczych, którzy planują korzystać z nowego lotniska. IATA zaprosiła wszystkich zainteresowanych przewoźników, także niezrzeszonych w tej organizacji – podaje CPK w komunikacie.
Oprócz linii operujących z Lotniska Chopina, jak LOT, British Airways, Air France, KLM, Alitalia, Lufthansa, Swiss, SAS, Norwegian, Finnair, Aerofłot, Turkish Airlines, Emirates czy Qatar Airways, mają to być również linie niskokosztowe.
– Nasze działanie jest starannie przemyślane – mówi cytowany w komunikacie Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. CPK. – Nie da się dobrze zaplanować lotniska, nie pytając o zdanie tych, którzy będą z niego korzystać, czyli przede wszystkim przewoźników lotniczych. Konsekwentnie zbieramy wiedzę, która posłuży nam do przygotowania planu generalnego, czyli masterplanu Portu Lotniczego Solidarność.
Inauguracyjne spotkanie zostało wyznaczone na 18 lipca, ma się odbyć w Warszawie. Jeszcze w tym roku będą kolejne. „Działalność ACC będzie miała na celu weryfikację założeń koncepcyjnych CPK, uzgodnienie ich z potrzebami przewoźników, wprowadzenie do koncepcji ewentualnych korekt oraz wstępną analizę kosztów i korzyści. Cel jest taki, żeby planowane rozwiązania były zgodne z oczekiwaniami i potrzebami przewoźników: technicznymi, operacyjnymi i finansowymi”.
– Bardzo cenimy wiedzę i doświadczenie ekspertów IATA, dlatego zależy nam na przeprowadzeniu jak najszerszych konsultacji z branżą przewoźników lotniczych – zapewnia członek zarządu CPK ds. części lotniskowej inwestycji Dariusz Sawicki. – Chcemy, żeby ich efektem było powstanie nowego portu lotniczego między Warszawą i Łodzią, który uwzględnia potrzeby wszystkich jego klientów: przewoźników, firm działających w porcie i świadczących dla niego usługi, a przede wszystkim pasażerów.