Wybierz punktualnego przewoźnika i oszczędź sobie kłopotów

Tego lata w Europie liczba zakłóconych lotów może przekroczyć 700 tysięcy, a problemy w podróży czekają prawie 3,5 miliona pasażerów wylatujących z polskich lotnisk – przewiduje AirHelp

Publikacja: 25.06.2019 13:31

Wybierz punktualnego przewoźnika i oszczędź sobie kłopotów

Foto: AFP

W sezonie wakacyjnym podróżni będą musieli zmierzyć się nie tylko z upałami, ale także z zakłóceniami lotów i chaosem na lotniskach – ostrzega firma AirHelp, specjalizująca się w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty. Jak przewiduje, od 1 czerwca do 15 września prawie 3,5 miliona pasażerów wylatujących z polskich lotnisk, w tym 200 tysięcy podróżujących tylko po kraju, doświadczy problemów w podróży. W Europie może dojść tego lata do ponad 700 tysięcy zakłóceń lotów.

Można zmniejszyć ryzyko opóźnień i wynikających z nich problemów i oszczędzić sobie stresu, wybierając punktualnego przewoźnika – sugeruje Air Help.

Spośród 70 linii lotniczych uznanych przez AirHelp za najlepsze i sklasyfikowanych w rankingu AirHelp Score 2019, najpunktualniejsza jest indonezyjska Garuda, która realizuje na czas 91 procent rejsów (z różnicą do 15 minut względem czasu przewidzianego w rozkładzie). Kolejne miejsca na podium zajmują grecki Olympic Air z wynikiem 90 procent punktualnych lotów oraz ex aequo Qatar Airways, brazylijskie Azul Linhas Aéreas i Aeroflot – po 84 procent. W pierwszej dziesiątce znalazły się również Iberia – 82 procent, Singapore Airlines, Delta Air Lines i Aerolíneas Argentinas – po 80 procent oraz Qantas – 79 procent.

Wśród linii lotniczych operujących w Polsce najlepiej wypada LOT z wynikiem 69 procent punktualnych lotów. Na kolejnych miejscach plasują się EasyJet – 67 procent oraz Lufthansa i Ryanair – po 65 procent. Wizz Air realizuje na czas 63 procent lotów.

Na końcu zestawienia zalazły się z kolei Thomas Cook Airlines z wynikiem 56 procent, TAP Portugal i Air Malta – po 52 procent, Laudamotion – 51 procent i Kuwait Airways – 42 procent.

AirHelp przypomina, że zgodnie z europejskim rozporządzeniem (WE) numer 261/2004 pasażerowie mogą ubiegać się o odszkodowanie w wysokości do 600 euro w wypadku opóźnienia lotu powyżej trzech godzin, odwołania lotu lub odmowy wejścia na pokład i tylko wtedy, gdy nastąpiły one z winy przewoźnika. Loty chronione prawem unijnym to te rozpoczynające się lub kończące w Unii Europejskiej, Islandii, Norwegii i Szwajcarii i obsługiwane przez przewoźnika zarejestrowanego tamże.

Zobacz też: „Gdańskie lotnisko piąte na świecie”.

W sezonie wakacyjnym podróżni będą musieli zmierzyć się nie tylko z upałami, ale także z zakłóceniami lotów i chaosem na lotniskach – ostrzega firma AirHelp, specjalizująca się w uzyskiwaniu odszkodowań za opóźnione i odwołane loty. Jak przewiduje, od 1 czerwca do 15 września prawie 3,5 miliona pasażerów wylatujących z polskich lotnisk, w tym 200 tysięcy podróżujących tylko po kraju, doświadczy problemów w podróży. W Europie może dojść tego lata do ponad 700 tysięcy zakłóceń lotów.

Przejazdy
Bruksela: Zmusić koleje do sprzedawania biletów przez agentów internetowych
Przejazdy
Lotnisko Chopina – w lipcu najlepsze wyniki od początku pandemii
Przejazdy
Wizz Air: W sierpniu będziemy latać jak przed pandemią
Przejazdy
Lotnisko Chopina: W marcu czartery rosły nam najmocniej
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Przejazdy
Zakaz lotów przedłużony do końca roku