Pozostawione bagaże i fałszywe alarmy bombowe to coraz większy problem dla szkół, szpitali, dworców kolejowych, stacji metra, lotnisk i innych obiektów użyteczności publicznej, bo wyśrubowane procedury bezpieczeństwa nakazują sprawdzić każde zgłoszenie – pisze biuro PR Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze” (PPL) w komunikacie rozesłanym do mediów.
– Fałszywe alarmy dezorganizują prace wielu instytucji, utrudniają, a czasami wręcz uniemożliwiają pasażerom realizację planów związanych z podróżą – mówi dyrektor biura marketingu i PR PPL-u, Joanna Cegłowska, cytowana w komunikacie. – Z naszą kampanią chcemy dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Chcielibyśmy, aby mieli świadomość konsekwencji, jakie niesie pozostawienie bagażu bez opieki czy wykonanie telefonu z fałszywą informacją – dodaje.
Czytaj też: „Koleje linowe uczą odpowiedzialności w górach”.
Kampania rozpoczęła się dzisiaj od emisji spotów w Polskim Radiu oraz w ogólnopolskich i regionalnych rozgłośniach należących do Agory. Można ich wysłuchać tutaj (pozostawiony bagaż) i tutaj (fałszywy alarm).
4 września w portalach internetowych i w mediach społecznościowych pojawią się materiały wideo. W spotach zarówno radiowych, jak i wideo, występuje prezes PPL-u i dyrektor Lotniska Chopina w Warszawie Mariusz Szpikowski.