OptiPlan – stanowi pakiet inicjatyw i rozwiązań, których
zadaniem jest optymalizacja oraz jak najlepsza organizacja wykonywanych
czynności przez franczyzobiorców i ich personel. Dzięki jego istnieniu w jednym
systemie zgromadzone są wszystkie elementy związane z funkcjonowaniem sklepu,
włącznie z archiwizacją danych i dokumentów. W skład OptiPlan wchodzą m.in.
rozwiązania z zakresu zarządzania bezpieczeństwem żywności czy logistyki.
Asystent Żabki – główne narzędzie Pakietu OptiPlan,
mające na celu optymalizację i usprawnienie pracy w sklepach. Aplikacja jest
indywidualnie dostosowana do każdej placówki dzięki sztucznej inteligencji –
wyświetla m.in. dane wynikające z analizy różnych parametrów, takich jak
natężenie ruchu, liczba klientów, specyfika lokalizacji czy cykl dostaw.
Priorytetyzuje zadania oraz reaguje w czasie rzeczywistym na wydarzenia
zachodzące w danym sklepie. Dostarcza wiedzę np. na temat właściwego ułożenia
czy konieczności uzupełnienia towaru, produktów z krótką datą ważności do
spożycia, czy wskazówki co do codziennych zadań do wykonania w placówkach.
Franczyzobiorcy i ich pracownicy mogą korzystać z Asystenta za pomocą tabletu,
w który wyposażony jest każdy sklep. W ciągu roku istnienia Asystent został
rozbudowany z 3 do 12 podstawowych modułów i o kilka mniejszych
funkcjonalności. Na koniec 2022 r. z funkcjonalności Asystenta korzystało ponad
93 proc. sklepów. Rozwiązanie zostało docenione nagrodą w konkursie Digital
Excellence Awards 2022 w kategorii Transformational Capabilities.
Aplikacja Cyberstore – działa w ramach sieci od przeszło
2,5 roku lat, a w jej powstanie zaangażowanych było ponad 100 franczyzobiorców
z całej Polski. Pomaga ona przedsiębiorcom prowadzącym sklepy Żabka w
kompleksowym zarządzaniu placówkami z poziomu telefonu lub komputera z dostępem
do internetu. Pozwala na bieżące, zdalne kontrolowanie wszystkich
najważniejszych procesów zachodzących w ich sklepach. Mogą w niej sprawdzić
m.in. osiągane w danym momencie wyniki sprzedaży dzięki generowaniu raportów
obrotu czy weryfikacji liczy paragonów. Cyberstore informuje również o terminie
kolejnej dostawy czy liczbie palet, jakiej należy oczekiwać, co pozwala na
skuteczne zarządzanie pracą zespołu w trakcie dostaw. Rozwiązanie stanowi
ponadto pewnego rodzaju łącznik między franczyzobiorcami a siecią, poprzez
który przedsiębiorcy otrzymują ważne informacje z centrali oraz mogą
komunikować się z przedstawicielami Żabki, tj. partnerami ds. sprzedaży.
Od momentu powstania liczba funkcjonalności w aplikacji
wzrosła z 16 do ok. 40, a ich zakres jest wciąż poszerzany. Jedną z najbardziej
znaczących zmian było wprowadzenie modułu Zamówienia, dzięki czemu
franczyzobiorcy mogą zamawiać towar poprzez Cyberstore, co według szacunków
zajmuje im średnio ok. 20-30 minut. Dzięki informacji zwrotnej od franczyzobiorców
oraz chęci ulepszania istniejących funkcjonalności, sieć wprowadziła również
np. usprawnienie wyszukiwarki produktów, Zamówienia na żądanie, dzięki którym
prowadzący sklepy mogą złożyć zamówienie poza cyklem dostaw, a także tryb,
który w przypadku awarii systemu umożliwia złożenie zamówienia na podstawie
historycznej propozycji zatowarowania.
Sieć została nagrodzona za aplikację m.in. „Złotą
Innowacją Retail 2020” w kategorii Aplikacje B2B w ramach konkursu „Złote
Innowacje FMCG & Retail”.
SprzedawcaPRO – program działa od marca 2022 roku, a
poprzez specjalną platformę, zatrudnieni przez franczyzobiorców sprzedawcy
zyskają m.in. możliwość odbywania szkoleń i podnoszenia w ten sposób swojej
wiedzy i kwalifikacji z zakresu handlu czy budowania relacji z klientem.
Platforma stanowi ponadto Bazę Wiedzy o sieci, specjalne narzędzie do nauki
obsługi placówki tzw. „Wirtualny sklep” czy Informator sprzedawcy ze zbiorem
najważniejszych newsów, np. akcji sprzedażowych w danym tygodniu. W ramach
inicjatywy organizowany jest również comiesięczny konkurs na najlepszych
sprzedawców, z nagrodami w postaci bonów towarowych do wykorzystania w
placówkach sieci.