Sądecczyzna stawia na turystykę rowerową

Liczący 20 kilometrów odcinek drogi rowerowej EuroVelo 11 między Barcicami i Wielogłowami na Sądecczyźnie powstanie do końca września przyszłego roku. Władze regionu planują stworzenie 1000 kilometrów tras

Publikacja: 18.10.2017 16:27

Sądecczyzna stawia na turystykę rowerową

Foto: Fot. PKL

PAP

W środę przedstawiciele województwa podpisały umowę z wykonawcą inwestycji. Jak podkreślił Leszek Zegzda, członek zarządu województwa małopolskiego, nowa trasa przebiegająca przez malownicze tereny Popradu, Dunajca, Dąbrówki Polskiej i Kamienicy będzie swoistą „autostradą rowerową”, która spełni wygórowane europejskie standardy.

– Nie mam wątpliwości, że inwestycja ta otworzy nowe możliwości rozwoju turystyki na Sądecczyźnie i pobudzi rozwój przedsiębiorczości w tej części regionu – ocenił Zegzda.

Zgodnie z umową podpisaną z firmą PBU ZIBUD, ścieżka będzie się składała z trzech odcinków o łącznej długości 20 km: Barcice-Nowy Sącz, Nowy Sącz Wały – Nowy Sącz Ruiny Zamku, oraz Nowy Sącz-Wielogłowy.

Według zapowiedzi postępowanie przetargowe, które wyłoni realizatora brakujących 2 km trasy łączących Stary i Nowy Sącz zostanie rozstrzygnięte w najbliższym czasie. Dzięki temu pod koniec września przyszłego roku rowerzyści dojadą z Barcic do Wielogłów.

Cała inwestycja będzie kosztować prawie 12,4 mln złotych, plus ok. 5 mln złotych zarezerwowane na pozostałe 2 kilometry.

Jak podkreślają władze regionu, Małopolska jest krajowym liderem pod względem długości ścieżek rowerowych. Zgodnie z planami do 2020 r. w całym regionie powstanie niespełna 1000 km dróg dla jednośladów. Zaprojektowano je tak, aby poszczególne trasy stworzyły spójną sieć obejmującą całe województwo.

Trasy te połączą najważniejsze miasta oraz stacje kolejowe w Małopolsce i sięgać będą aż do granic województwa, umożliwiając kontynuację podróży na terenie sąsiadujących regionów.

W rezultacie powstanie osiem głównych tras rowerowych, tworzących gęstą sieć pokrywającą całe województwo. Północ i południe Małopolski łączyć będą m.in. dwie najdłuższe z zaprojektowanych tras: ponad 260-kilometrowy odcinek europejskiej trasy rowerowej – EuroVelo 11 oraz ponad 250-kilometrowa trasa VeloDunajec biegnąca doliną rzeki Dunajec.

Jednym z najważniejszych szlaków stanie się 200-kilometrowa Wiślana Trasa Rowerowa od Brzeszcz do Szczucina. Zachodnie i wschodnie granice Małopolski połączy także ok. 200-kilometrowy odcinek europejskiej trasy rowerowej EuroVelo 4 – trasy przecinającej Francję, Belgię, Niemcy, Czechy, Polskę i Ukrainę.

Zamierzeniem władz regionu jest, by ścieżki były dostępne dla wszystkich rowerzystów niezależnie od stopnia ich zaawansowania – sportowców, amatorów, całych rodzin. Dlatego wszystkie nowe trasy są projektowane i budowane w unijnym standardzie EuroVelo i wpisują się w sieć tras europejskich. Są one pokryte asfaltowym dywanikiem i oznakowane, podjazdy i zjazdy są łagodne, a łuki szerokie.

Na stworzenie nowych tras rowerowych samorząd małopolski przeznaczył 200 mln zł z funduszy europejskich.

W środę przedstawiciele województwa podpisały umowę z wykonawcą inwestycji. Jak podkreślił Leszek Zegzda, członek zarządu województwa małopolskiego, nowa trasa przebiegająca przez malownicze tereny Popradu, Dunajca, Dąbrówki Polskiej i Kamienicy będzie swoistą „autostradą rowerową”, która spełni wygórowane europejskie standardy.

– Nie mam wątpliwości, że inwestycja ta otworzy nowe możliwości rozwoju turystyki na Sądecczyźnie i pobudzi rozwój przedsiębiorczości w tej części regionu – ocenił Zegzda.

Pozostało jeszcze 82% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku