Orbis – kontynuacja poprawy

W 2019 roku EBITDA hotelarskiej grupy wzrosła o 12,6 procent, do 499,3 miliona złotych. Przychody ze sprzedaży wyniosły 1,4 miliarda złotych i były o prawie 5 procent wyższe niż rok wcześniej.

Publikacja: 20.02.2020 13:33

Orbis – kontynuacja poprawy

Foto: Fot. materiały prasowe

Koniunktura gospodarcza w Europie Środkowo-Wschodniej pozytywnie przekłada się na popyt na usługi hotelarskie, co w połączeniu z elastyczną strategią cenową dostosowaną do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach przyczyniło się do poprawy wskaźników operacyjnych Orbisu – pisze spółka w komunikacie.

W minionym roku wskaźnik przychodu na jeden dostępny pokój wzrósł w całej grupie kapitałowej o 5,5 procent do 201 złotych ze 190,6 złotych rok wcześniej. Było to możliwe dzięki znacznemu wzrostowi średniej ceny za pokój w całym regionie o 4,6 procent do 270,4 złotych. Frekwencja w hotelach Orbisu wyniosła 74,3 procent wobec 73,7 procent rok wcześniej.

– W 2019 roku Orbis przeszedł gruntowną transformację. Przebudowaliśmy strukturę naszej działalności dzięki podziałowi spółki na dwie linie biznesowe, to jest spółkę prowadzącą działalność usługową i spółkę inwestującą we własne obiekty – komentuje prezes i dyrektor generalny Orbisu, Gilles Clavie, cytowany w komunikacie.

ZOBACZ TAKŻE: Orbis pozbył się część biznesu

– Zbycie działalności usługowej na rzecz Accoru umożliwiło Orbisowi skupienie uwagi na zarządzaniu własnymi nieruchomościami hotelowymi. Obie spółki rozwijają się w szybkim tempie, zgodnie z oczekiwaniami zarówno swoich gości, jak i partnerów biznesowych, w pełni wykorzystując wypracowany przez siebie specyficzny know-how – dodaje Clavie.

Po zrealizowaniu przez Orbis transakcji zbycia działalności usługowej (asset light) na rzecz Accoru, w portfolio Accoru znalazło się 66 działających hoteli według modelu asset light (na podstawie umów franczyzy i zarządzania) oraz planowane inwestycje asset light (42 hotele) na podstawie zawartych już wcześniej umów. Wartość transakcji wyniosła ponad 1,2 miliarda złotych. W jej efekcie portfolio Orbisu obejmuje obecnie 73 obiekty własne i w leasingu, w sześciu państwach, to jest w Polsce, na Węgrzech, w Czechach, Rumunii, Słowacji i na Litwie.

– Mając na uwadze cel, jakim jest zapewnienie najwyższej jakości usług i dostępu do międzynarodowych marek, Orbis zawarł z Accorem umowę zarządzania 73 hoteli należących do Orbisu, rozpoczynając w ten sposób nowy rozdział współpracy. Nasza perspektywa się zmienia, jednak niezmiennie dążymy do wzmocnienia wiodącej pozycji w regionie i pomimo intensywnego procesu przekształceń trwającego przez cały rok 2019, zdołaliśmy poprawić wyniki we wszystkich strategicznych obszarach – podsumowuje szef Orbisu.

ZOBACZ TAKŻE: Orbis zwiększa obłożenie, ceny i zyski

Strategicznym celem Orbisu jest wzmocnienie pozycji lidera w branży hotelowej w krajach z naszego regionu, co oznacza konieczność dalszych inwestycji w rozbudowę sieci obiektów. Spółka ma już w realizacji inwestycje w cztery hotele położone w kluczowych miastach i w najlepszych lokalizacjach w Polsce i na Węgrzech, poszukuje też innych projektów inwestycyjnych mając na celu powiększenia portfolio własnych hoteli.

Koniunktura gospodarcza w Europie Środkowo-Wschodniej pozytywnie przekłada się na popyt na usługi hotelarskie, co w połączeniu z elastyczną strategią cenową dostosowaną do aktualnych warunków na poszczególnych rynkach przyczyniło się do poprawy wskaźników operacyjnych Orbisu – pisze spółka w komunikacie.

W minionym roku wskaźnik przychodu na jeden dostępny pokój wzrósł w całej grupie kapitałowej o 5,5 procent do 201 złotych ze 190,6 złotych rok wcześniej. Było to możliwe dzięki znacznemu wzrostowi średniej ceny za pokój w całym regionie o 4,6 procent do 270,4 złotych. Frekwencja w hotelach Orbisu wyniosła 74,3 procent wobec 73,7 procent rok wcześniej.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje