Austria: Za miesiąc ruszamy z dużą kampanią promującą turystykę zimową

7 milionów euro budżetu, działania na 18 rynkach źródłowych, jedno wspólne hasło reklamowe – nowa szefowa ujawniła plany Austria Tourism na najbliższe tygodnie.

Publikacja: 27.08.2021 01:21

Austria: Za miesiąc ruszamy z dużą kampanią promującą turystykę zimową

Foto: Fot. TVB Stubai Tirol, Andre Schoenherr

Lisa Weddig stanowisko prezesa Austria Tourism objęła 1 czerwca. Jak mówi w rozmowie opublikowanej na stronie internetowej austriackiej organizacji turystycznej Austria Tourism, zadań, które stoją przed nią i jej zespołem jest bardzo dużo. Wiele krajów bardzo aktywnie się promuje. Podobne plany ma Austria – 21 września na konferencji prasowej ogłosi założenia dużej zimowej kampanii marketingowej, która będzie prowadzona na 18 rynkach. Jej budżet to 7 milionów euro. Zaangażowane będą w nią organizacje turystyczne krajów związkowych, które pojawią się również na inauguracji.

CZYTAJ TEŻ: Austriacka epidemiolożka: Na nartach trudno zarazić się koronawirusem

Jak mówi Weddig, zainteresowanie zimowym wypoczynkiem w Austrii jest duże jak nigdy. Zazwyczaj rezerwacje na kolejny sezon zaczynają spływać pod koniec wakacji letnich, ale tym razem touroperatorzy i agenci z regionów górskich odnotowują rezerwacje już w pierwszej połowie sierpnia. Oczywiście ważne jest również, by oferować elastyczne warunki rezygnacji, ale najważniejsze, że popyt się pojawił.

Austria ma 50 procent udziałów w rynku turystyki zimowej w Europie, a na kolejny rok strat nie może sobie pozwolić. Dlatego tak ważne jest, by mieszkańcy kraju się szczepili, bo to pozwoli się uchronić przed nowymi przypadkami zakażeń koronawirusem.

ZOBACZ TEŻ: Austria: Narty tak, ale bez après-ski jak dawniej

Według nowej prezes dużym wyzwaniem jest również cyfryzacja branży. To obszar, w którym trzeba korzystać z doświadczenia ekspertów, a przed którym wzbrania się jeszcze część przedsiębiorców, szczególnie tych niewielkich. Jednak bez nowoczesności turystyka nie będzie się rozwijać. Teraz nadszedł moment, by zwiększać efektywność i wykorzystać zgromadzone dane. Firmy, regiony, kierunki turystyczne – wszyscy nimi dysponują, ale nigdzie nie są zbierane w jedną bazę. To kwestia, nad którą trzeba popracować i stworzyć hub, z którego będzie można czerpać po odpowiednim oczyszczeniu i opracowaniu informacji.

Nowa szefowa Austria Tourism chce też zbudować studio telewizyjne. Będzie w nim można prowadzić wywiady i realizować inne programy, w czasie których poruszane będą ważne tematy dla promocji Austrii.

Austria ma się promować nie tylko jako kierunek na urlop zimowy. Duży nacisk ma być położony również na kulinaria i kulturę, a także połączenie tradycji z nowoczesnością.

Lisa Weddig stanowisko prezesa Austria Tourism objęła 1 czerwca. Jak mówi w rozmowie opublikowanej na stronie internetowej austriackiej organizacji turystycznej Austria Tourism, zadań, które stoją przed nią i jej zespołem jest bardzo dużo. Wiele krajów bardzo aktywnie się promuje. Podobne plany ma Austria – 21 września na konferencji prasowej ogłosi założenia dużej zimowej kampanii marketingowej, która będzie prowadzona na 18 rynkach. Jej budżet to 7 milionów euro. Zaangażowane będą w nią organizacje turystyczne krajów związkowych, które pojawią się również na inauguracji.

Materiał Promocyjny
Boeing stawia na polskich inżynierów
Materiał Promocyjny
Jak wykorzystać potencjał elektromobilności
Tendencje
Chorwaci: Nasze plaże znikają, bo obcokrajowcy chcą mieć domy nad samym morzem
Tendencje
Ustka kontra reszta świata. Trwa głosowanie na najlepszy film promocyjny
Tendencje
Poranne trzęsienie ziemi na Krecie. Turyści wyszli bez szwanku
Tendencje
La Palma znowu przyjmuje samoloty