Chatbot zna odpowiedzi na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów i wciąż się uczy – informuje wrocławskie lotnisko w komunikacie. Aby porozmawiać z nim po polsku lub angielsku, wystarczy wpisać w aplikacji Messenger „Port Lotniczy Wrocław” lub „Wrocław Airport”.
Co potrafi chatbot? Powiadamia na przykład, o której godzinie rozpocznie się odprawa, podpowiada, jak dojechać na lotnisko albo z którego taśmociągu odebrać swój bagaż, znajduje miejsca parkingowe, kieruje do sklepów, restauracji, kawiarń czy stref dla rodzin z dziećmi.
Czytaj też: „Stena Line uruchamia inteligentny chatbot”.
Chatbot został również wyposażony w wyszukiwarkę lotów zintegrowaną ze Skyscannerem, może więc znaleźć najtańsze połączenie i zarezerwować lot.
Przed uruchomieniem chatbot został przetestowany przez kilkudziesięciu pasażerów. – Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcjonalności – mówi prezes lotniska Dariusz Kuś, cytowany w komunikacie.