Chatbot na wrocławskim lotnisku już działa

Materiały promocyjne

Od dzisiaj pasażerom Portu Lotniczego Wrocław pomaga chatbot – wirtualny asystent. Szuka połączeń lotniczych i miejsc parkingowych, wysyła powiadomienia o statusie lotu, podpowiada, gdzie zrobić zakupy i wypić kawę

Chatbot zna odpowiedzi na kilkaset pytań najczęściej zadawanych przez pasażerów i wciąż się uczy – informuje wrocławskie lotnisko w komunikacie. Aby porozmawiać z nim po polsku lub angielsku, wystarczy wpisać w aplikacji Messenger „Port Lotniczy Wrocław” lub „Wrocław Airport”.

Co potrafi chatbot? Powiadamia na przykład, o której godzinie rozpocznie się odprawa, podpowiada, jak dojechać na lotnisko albo z którego taśmociągu odebrać swój bagaż, znajduje miejsca parkingowe, kieruje do sklepów, restauracji, kawiarń czy stref dla rodzin z dziećmi.

Czytaj też: „Stena Line uruchamia inteligentny chatbot”.

Chatbot został również wyposażony w wyszukiwarkę lotów zintegrowaną ze Skyscannerem, może więc znaleźć najtańsze połączenie i zarezerwować lot.

Przed uruchomieniem chatbot został przetestowany przez kilkudziesięciu pasażerów. – Testerzy ocenili jego działanie bardzo pozytywnie, podkreślali, że jest intuicyjny w obsłudze i zawiera naprawdę bogatą bazę informacji. Przekazali nam też ciekawe sugestie, które pozwoliły udoskonalić niektóre funkcjonalności – mówi prezes lotniska Dariusz Kuś, cytowany w komunikacie.

Port Lotniczy Wrocław jest pierwszym lotniskiem w Polsce korzystającym z chatbota. – To rozwiązanie innowacyjne, do tej pory wprowadziły go tylko niektóre lotniska w Europie. Warto przy tym zauważyć, że nasz chatbot w porównaniu z innymi jest bardziej zaawansowany, zwłaszcza w zakresie wyszukiwania połączeń lotniczych – dodaje Kuś.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

UIA połączy Kraków z Kijowem

Ukraine International Airlines, największy ukraiński przewoźnik lotniczy, uruchomi bezpośrednie połączenie pomiędzy Krakowem a Kijowem ...

UOKiK sprawdza, ile kosztuje woda mineralna na lotniskach

Pasażerowie skarżą się, że woda mineralna na lotniskach jest bardzo droga. UOKiK sprawdza więc, ...

Po kryzysie będzie mniej pracy dla przewodników i pilotów

Nawet kiedy kryzys wywołany pandemią koronawirusa się skończy, ruch turystyczny długo nie wróci do ...

Biuro podróży ETI zaczyna z trzyosobową załogą

Aleksandra Kusto i Piotr Jedlicki tworzą, obok dyrektora Kamila Kuraka, zespół startującego w Polsce ...

W tym sezonie mniej lotów do Grecji

O 7 procent spadła liczba miejsc w samolotach do Grecji na bieżący sezon turystyczny ...

Grecja: Silne trzęsienie ziemi na Krecie

O 8.23 czasu polskiego Kretę nawiedziło trzęsienie ziemi o magnitudzie 6 stopni – podaje ...