KLM będzie częściej latał na biopaliwie

Materiały promocyjne

W 2022 roku w Delfzijl w Holandii powstanie pierwsza w Europie fabryka biopaliwa lotniczego. Przedsięwzięcie to pozwoli liniom lotniczym zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 270 tysięcy ton rocznie

Dwie firmy z branży paliwowo-energetycznej, SkyNRG (producent biopaliw dla lotnictwa) oraz SHV Energy (dystrybutor paliw LPG), wybudują w Delfzijl w Holandii pierwszą w Europie fabrykę biopaliwa lotniczego, a KLM będzie jego głównym odbiorcą – informuje holenderski przewoźnik w komunikacie. W rozwój zakładu chce także zainwestować lotnisko Schiphol w Amsterdamie.

Fabryka ma ruszyć w 2022 roku. Będzie się specjalizować w produkcji tak zwanego paliwa SAF (sustainable aviation fuel – zrównoważone paliwo lotnicze) i paliwa bioLPG (produkt uboczny), wykorzystując odpady z miejscowych zakładów przemysłowych, między innymi oleje. W produkcji nie będą wykorzystywane surowce służące do produkcji żywności, takie jak olej sojowy i palmowy lub produkty pochodne. Sam zakład z kolei zasilany będzie wodorem wytworzonym przy użyciu wody i energii wiatrowej.

Czytaj też: „Air France i KLM z nowościami na lato”.

KLM zobowiązał się, że przez pierwsze dziesięć lat będzie kupować 75 tysięcy ton zrównoważonego paliwa lotniczego rocznie, czyli trzy czwarte rocznej produkcji. Jak zapewnia, jest pierwszą linią lotniczą na świecie, która będzie korzystać z biopaliwa na taką skalę. Użycie paliwa SAF zamiast tradycyjnego zmniejszy emisję dwutlenku węgla o co najmniej 85 procent.

– Realizowanie lotów z wykorzystaniem nowego paliwa pozwoli nam obniżyć całkowitą emisję dwutlenku węgla o 200 tysięcy ton rocznie. To tyle, ile trafia do atmosfery w czasie tysiąca lotów między Amsterdamem a Rio de Janeiro wykonywanych na tradycyjnej kerozynie – mówi prezes i dyrektor generalny KLM Pieter Elbers, cytowany w komunikacie.

– To przedsięwzięcie jest kamieniem milowym w tworzeniu rynku zrównoważonego paliwa lotniczego. Mamy nadzieje, że będzie przykładem dla całej branży – dodaje dyrektor wykonawczy SkyNRG Maarten van Dijk.

Zobacz: „KLM rozszerzy rzeczywistość”.

KLM był pierwszą linią lotniczą, która w 2011 roku zaczęła wykorzystywać biopaliwa do lotów komercyjnych. Do roku 2017 zrealizowała 1200 lotów na biopaliwie. Jest także jedyną linią europejską, która lata na biopaliwie na wybranych dalekich trasach, na przykład między Amsterdamem a Los Angeles.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

CPK może być konkurencją dla lotnisk regionalnych

Centralny Port Komunikacyjny może stanowić zagrożenie dla regionalnych portów lotniczych, choć te podkreślają, że ...

Madera – najbezpieczniejsze miejsce tego lata?

Miesiąc po przywróceniu ruchu turystycznego na Maderze zanotowano tylko 9 przypadków zakażeń koronawirusem. Na ...

W biurach podróży upały mrożą ruch i ceny

5 procent – o tyle mniej klientów poszło w ostatnim tygodniu do biur podróży ...

POT: Promuj się, sprzedając za pół ceny

Do 28 lutego, hotelarze, gestorzy atrakcji turystycznych, restauratorzy, a także organizacje i instytucje związane ...

Majorka nie tak popularna jak przed rokiem

W czerwcu średnie obłożenie hoteli na Majorce wyniesie 50-60 procent. To o 15 punktów ...

Zbankrutował cypryjski Cobalt Air

Cobalt Air, linia lotnicza z Cypru, zakończył działalność. Pasażerowie po zwrot pieniędzy mają zgłaszać ...