Branża turystyczna solidarna w czasach zarazy

Fot. charitabletravel.org

W Wielkiej Brytanii powstał Charytatywny Fundusz Turystyczny, który chce pomagać pracownikom turystyki na całym świecie, dotkniętym skutkami pandemii koronawirusa.

Charytatywny Fundusz Turystyczny (The Charitable Travel Fund) zacznie działać 1 listopada – podaje brytyjski portal branży turystycznej TTG Media. Formalnie będzie nim zarządzała fundacja Charitable Travel Foundation, która chce pozyskiwać pieniądze od przedsiębiorstw turystycznych i ich klientów. Jej głównym celem jest wsparcie osób, których byt zależy od przyjazdów turystów, a które w związku z załamaniem się rynku znalazły się w potrzebie. Mowa tu nie tylko o dotacjach na walkę z biedą, ale też o pomocy przy pozyskiwaniu nowych umiejętności czy dywersyfikacji działalności.

– Kryzys wywołany przez covid-19 zmienił sposób, w jaki podróżujemy i sprawił, że gros osób zależnych od turystyki znalazło się w trudnej sytuacji – mówi rzecznik prasowy fundacji. – Niestety wiele miejsc na świecie nie może liczyć na pomoc rządu. I właśnie tu wkracza fundusz, który udzieli finansowego wsparcia, by pomóc lokalnym społecznościom za pośrednictwem lokalnych i międzynarodowych podmiotów non-profit – organizacji charytatywnych – wyjaśnia.

CZYTAJ TEŻ: Część hoteli nie przetrwa koronakryzysu

Fundusz już angażuje się w dwa przedsięwzięcia realizowane przez organizacje non-profit Tourism Cares i United Purpose. Tourism Cares wspiera trzy hotele w Siem Reap w Kambodży, które wspólnie wydają dziennie 400 posiłków osobom w skrajnej biedzie. Liczba turystów odwiedzających ten kraj spadła o 99 procent, firmy musiały się zamknąć, większość osób straciła pracę nie ze swojej winy, nie może też liczyć na pomoc rządu. Drugi projekt zakłada pomoc w wysokości 25 tysięcy funtów dla organizacji kobiecych w Gwinei i Afryce Zachodniej, które również ucierpiały z powodu pandemii.

Fundusz apeluje do firm turystycznych (agentów, touroperatorów, armatorów statków wycieczkowych, hoteli, linii lotniczych, wypożyczalni samochodów), które działają mimo pandemii, by od każdego klienta odprowadzały co najmniej 1 funta na jego rzecz. Wszyscy, którzy się włączą w prace, będą mogli wykorzystywać logo „Proudly supporting” (dumnie wspierający).

Organizacje, które będą chciały się mocniej zaangażować we współpracę, mogą wykupić członkostwo. Można też przez stronę internetową funduszu jednorazowo wpłacić pieniądze. Jak mówią przedstawiciele fundacji, wakacje na które turyści czekają cały rok są możliwe dzięki pracownikom hoteli, przewodnikom, kelnerom, kucharzom, kierowcom i wielu innym. Dlatego teraz warto ich wesprzeć.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Kobieta wsiadła bez biletu do samolotu. Nikt nie wie jak

Na pokład samolotu linii Delta na lotnisku w Orlando dostała się kobieta bez karty ...

Travelplanet: Sprzedaż wycieczek rośnie o 80 procent

Rezerwacje wycieczek na tegoroczne wakacje w Travelplanet rosną o 76 procent. Prawie co trzeci ...

Tureckie lotniska pobiorą dodatkowe opłaty

Od 1 do 3 euro za pasażera będą płacić dodatkowo linie latające do Turcji. ...

1000+ potrzebuje reklamy

Rządowy program 1000+ to świetny pomysł, szkoda tylko, że aż jedna czwarta turystów nie ...

Pociągi punktualne (prawie) jak w zegarku

Punktualność kolejowych przewozów pasażerskich wzrosła w pierwszym kwartale do 92,1 procent z 89,4, zanotowanych ...

Arabia Saudyjska otwiera dla turystów rafy koralowe i pustynię

Informacje o ułatwieniach wizowych dla wybranych 49 krajów, wśród których jest Polska oraz liberalizacja ...