Tureckie organizacje TÜRSAB (Stowarzyszenie Tureckich Biur Podróży), TÜROB (Stowarzyszenie Tureckich Hotelarzy), AYD (Rada Centrów Handlowych), TURYİD (Tureckie Stowarzyszenie Restauracji i Obiektów Rozrywkowych) i firma zajmująca się zwrotem podatku podróżnym Global Blue wydały wspólnie kartę, która ma zachęcić do zakupów w czasie wakacji w Turcji. Taką informację podał turecki dziennik „Daily Sabah” w swoim internetowym wydaniu.
Disconti Tourist Sale Card daje szereg korzyści, takich jak zniżki dostępne tylko dla jej posiadaczy, może być również wykorzystywana jako karta płatnicza (debetowa) w sklepach, restauracjach, hotelach i innych miejscach, które przyłączyły się do programu. Za jej pośrednictwem użytkownik skorzysta bezpłatnie z internetu bezprzewodowego, wykorzysta ją jako bilet w komunikacji miejskiej, dostanie zniżki na przejazdy z lotniska i bonusy w wypożyczalniach samochodów. Otrzymać można ją poprzez aplikację stworzoną na potrzeby projektu.
CZYTAJ TEŻ: Turcja ma nowy plan dla turystyki
Prezes TÜRSAB-u Firuz Bağlıkaya wyjaśnia, że celem przedsięwzięcia jest zwiększenie wydatków turystów w przeliczeniu na osobę, przy czym chodzi tu o pieniądze przeznaczane na zakupy i jedzenie poza hotelami. Wedle prezesa Turcja, żeby dojść do poziomu innych krajów basenu Morza Śródziemnego, musi doprowadzić do podniesienia przychodów o 100-150 dolarów od osoby.
Z danych urzędu statystycznego TurkStat wynika, że w zeszłym roku wskaźnik ten wyniósł 666 dolarów na osobę (w 2018 roku było to 647 dolarów), łączne przychody z turystyki urosły o 17 procent do 34,5 miliarda dolarów. Zgodnie z nową strategią rozwoju turystyki kraj ma pozyskać do 2023 roku (w setną rocznicę utworzenia Republiki Turcji) 75 milionów turystów i 65 miliardów dolarów przychodów. Początkowe założenia mówiły o 50 milionach turystów i 50 miliardach dolarów przychodów, ale już w zeszłym roku udało się przekroczyć tę pierwszą liczbę. Wówczas do kraju przyjechały ponad 52 miliony gości, czyli o 14 procent więcej, licząc rok do roku. To dało mu szóste miejsce wśród najczęściej odwiedzanych państw na świecie (według Światowej Organizacji Turystyki).