Turcja zachęca do zakupów na wakacjach

Fot. Filip Frydrykiewicz

Disconti Tourist Sale Card, czyli karta ułatwiająca zakupy i korzystanie z innych usług w czasie wakacji w Turcji, to pomysł tamtejszej branży turystycznej na zwiększenie wydatków turystów.

Tureckie organizacje TÜRSAB (Stowarzyszenie Tureckich Biur Podróży), TÜROB (Stowarzyszenie Tureckich Hotelarzy), AYD (Rada Centrów Handlowych), TURYİD (Tureckie Stowarzyszenie Restauracji i Obiektów Rozrywkowych) i firma zajmująca się zwrotem podatku podróżnym Global Blue wydały wspólnie kartę, która ma zachęcić do zakupów w czasie wakacji w Turcji. Taką informację podał turecki dziennik „Daily Sabah” w swoim internetowym wydaniu.

Disconti Tourist Sale Card daje szereg korzyści, takich jak zniżki dostępne tylko dla jej posiadaczy, może być również wykorzystywana jako karta płatnicza (debetowa) w sklepach, restauracjach, hotelach i innych miejscach, które przyłączyły się do programu. Za jej pośrednictwem użytkownik skorzysta bezpłatnie z internetu bezprzewodowego, wykorzysta ją jako bilet w komunikacji miejskiej, dostanie zniżki na przejazdy z lotniska i bonusy w wypożyczalniach samochodów. Otrzymać można ją poprzez aplikację stworzoną na potrzeby projektu.

CZYTAJ TEŻ: Turcja ma nowy plan dla turystyki

Prezes TÜRSAB-u Firuz Bağlıkaya wyjaśnia, że celem przedsięwzięcia jest zwiększenie wydatków turystów w przeliczeniu na osobę, przy czym chodzi tu o pieniądze przeznaczane na zakupy i jedzenie poza hotelami. Wedle prezesa Turcja, żeby dojść do poziomu innych krajów basenu Morza Śródziemnego, musi doprowadzić do podniesienia przychodów o 100-150 dolarów od osoby.

Z danych urzędu statystycznego TurkStat wynika, że w zeszłym roku wskaźnik ten wyniósł 666 dolarów na osobę (w 2018 roku było to 647 dolarów), łączne przychody z turystyki urosły o 17 procent do 34,5 miliarda dolarów. Zgodnie z nową strategią rozwoju turystyki kraj ma pozyskać do 2023 roku (w setną rocznicę utworzenia Republiki Turcji) 75 milionów turystów i 65 miliardów dolarów przychodów. Początkowe założenia mówiły o 50 milionach turystów i 50 miliardach dolarów przychodów, ale już w zeszłym roku udało się przekroczyć tę pierwszą liczbę. Wówczas do kraju przyjechały ponad 52 miliony gości, czyli o 14 procent więcej, licząc rok do roku. To dało mu szóste miejsce wśród najczęściej odwiedzanych państw na świecie (według Światowej Organizacji Turystyki).

ZOBACZ TAKŻE: Turcja zmienia zasady pobierania podatku turystycznego

Cüneyt Ortan, prezes firmy Dijimedya, która współtworzyła kartę, podkreśla, że oferty specjalne będą szyte na miarę, bo system sterujący aplikacją może zapisywać preferencje zakupowe użytkowników. Jego zdaniem, dzięki przedsięwzięciu przychody sektora turystycznego zwiększą się w ciągu pierwszych trzech lat o 50 milionów dolarów.

Tagi:

Mogą Ci się również spodobać

Oskar nowym przewoźnikiem Lecha Poznań

Centrum Turystyki Oskar, specjalizujące się w wycieczkach autokarowych, zostało nowym oficjalnym przewoźnikiem klubu sportowego ...

W biurach podróży Grecja goni Turcję i Egipt

Poprawia się sprzedaż przyszłorocznych wakacji. W ostatnim tygodniu wynik był podobny do zeszłorocznego. Na ...

IATA zaleca, jak latać bezpiecznie. Pasażerów czekają obostrzenia

Ukazują się już pierwsze informacje i zalecenia dotyczące podróży lotniczych w Europie. Wiadomo jednak, ...

W biurach podróży powrót Hiszpanii

Kolejny tydzień spadku zainteresowania wyjazdami z biurami podróży. W ostatnim tygodniu nadwyżka nad zeszłym ...

Awaria spowodowała, że samoloty nie poleciały

Awaria europejskiego systemu planowania lotów ETFMS we wtorek rano spowodowała poważne zakłócenia w transporcie ...

TUI twierdzi, że urośnie o 50 procent

30 milionów klientów rocznie chce obsługiwać Grupa TUI. Taki wynik oznacza powiększenie biznesu o ...