Firmy organizujące wycieczki przeżywają w tym roku prawdziwe oblężenie - sprzedaż wyjazdów wielkanocnych wzrosła nawet o 20 - 30 procent w porównaniu z rokiem 2013. W kraju tradycyjnie już najpopularniejszym kierunkiem jest południowy region Algarve, gdzie także hotele liczą na spore zyski.

Przewodniczący Portugalskiego Związku Biur Podróży i Turystyki Pedro Costa Ferreira zwraca jednak uwagę, że dużym zainteresowaniem cieszą się też dalsze i znacznie droższe wyjazdy: od rejsów promowych u wybrzeży Europy po Brazylię, Wyspy Zielonego Przylądka i Karaiby.

Dzięki boomowi na Portugalię przez ostatnie lata turyści z zagranicy byli jednym z kół ratunkowych dla krajowej gospodarki, ale rynek wewnętrzny przeżywał trudne chwile. Przytłoczeni cięciami Portugalczycy w pierwszej kolejności oszczędzali na przyjemnościach takich jak wycieczki. Według ekspertów, rosnąca sprzedaż jest pierwszym sygnałem, że branża powoli wychodzi z kryzysowej zapaści.