W biurach podróży kolejny awans Tunezji

W minionym tygodniu do biur podróży wrócił większy wzrost. W porównaniu z tym samym okresem sprzed roku wyniósł 20,1 procent

Publikacja: 28.03.2018 09:13

W biurach podróży kolejny awans Tunezji

Foto: PZOT

O 20,1 procent wzrosła liczba klientów w biurach podróży w porównaniu z tym samym okresem roku minionego. Taki wynik przyniósł najnowszy raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*. Co ciekawe, aż o 23,8 zwiększyła się liczba zainteresowanych wyjazdami lotniczymi. Autokarowe rezerwacje wzrosły o 8,6procent, a tak zwany dojazd własny – był nawet mniejszy niż przed rokiem o 0,8 procent.

W ostatnim tygodniu Egipt wrócił na trzecie miejsce najpopularniejszych kierunków wśród klientów polskich biur podróży. Przypomnijmy, ze tydzień wcześniej wypadł z tego miejsca i ponownie zajęła je Hiszpania ("W biurach podróży powrót Hiszpanii"). Na krótko, jak z tego widać.

Te najatrakcyjniejsze dla polskich turystów korzystających z usług touroperatorów kierunki to w ostatnim tygodniu: Grecja, Turcja, Egipt, Hiszpania, Bułgaria, Włochy, Tunezja, Albania, Chorwacja i Cypr.

W skumulowanych (liczonej od początku sprzedaży) wynikach kolejność i zestaw w pierwszej dziesiątce wygląda jednak nieco inaczej: Grecja (wzrost o 9,1 procent), Turcja (brak danych), Hiszpania (spadek o 23,5 procent), Egipt (wzrost o 88,2 procent), Bułgaria (wzrost o 27,6 procent), Włochy (wzrost o 1,5 procent), Albania (wzrost o 73,7 procent), Chorwacja (wzrost o 2,4 procent), Tunezja (brak danych) i Portugalia (spadek o 32,1 procent).

Zwraca uwagę, że Tunezji udało się już dostać do pierwszej dziewiątki (czytaj też: "W biurach podróży Tunezja już dziesiąta"), jeszcze tydzień temu zajmowała w tej ogólnej klasyfikacji miejsce dziesiąte. Jej udział w całym rynku wzrósł z 1,4 do 1,5 procent.

Jeszcze większy postęp był udziałem Grecji, która zyskała 0,3 procent udziału – z 22,3 procent do 22,6procent, dzięki czemu kraj ten zwiększył dystans do swoich rywali, bo Turcja, Egipt i Bułgaria zyskały w tym czasie tylko po 0,1 procent (Turcja z 14,8 do 14,9 procent, Egipt z 9,9 do 10 procent, Bułgaria z 6,8 do 6,9 procent) ), a Hiszpania nie zmieniła stanu posiadania (11,1 procent).

Jeśli chodzi o koszty wyjazdów, to nie widać w ostatnim tygodniu wyraźnych tendencji, chociaż przeważały lekko obniżki. Największa objęła Majorkę - 9,5 procent. Taniały też: Korfu o 8,1 procent, Teneryfa o 4,5 procent i Warna - o 4,4 procent.

5,5 procent zyskiwała natomiast Fuerteventura, podrożało też Rodos – o 4,7 procent.

Jak pokazuje jeden z wykresów raportu, rok temu o tej porze biura podróży sprzedały 40 procent swojej oferty. Jaką wartość ma sprzedaż tegoroczna będzie się można dowiedzieć dopiero po jej podliczeniu, po zakończeniu sezonu, chociaż można się domyślać, że jest ona podobna.

Źródło wykresów: PZOT

*Raport obejmuje 12. tydzień roku, czyli okres od 19 do25 marca 2018 roku i dotyczy sprzedaży wyjazdów na sezon zaczynający się 1 listopada 2017 roku, a kończący się 31 października 2018 roku. Polski Związek Organizatorów Turystyki przygotował go na podstawie informacji z systemu rezerwacyjnego MerlinX, przez który przechodzi prawdopodobnie ponad połowa sprzedaży wyjazdów organizowanych przez polskie biura podróży.

O 20,1 procent wzrosła liczba klientów w biurach podróży w porównaniu z tym samym okresem roku minionego. Taki wynik przyniósł najnowszy raport Polskiego Związku Organizatorów Turystyki*. Co ciekawe, aż o 23,8 zwiększyła się liczba zainteresowanych wyjazdami lotniczymi. Autokarowe rezerwacje wzrosły o 8,6procent, a tak zwany dojazd własny – był nawet mniejszy niż przed rokiem o 0,8 procent.

W ostatnim tygodniu Egipt wrócił na trzecie miejsce najpopularniejszych kierunków wśród klientów polskich biur podróży. Przypomnijmy, ze tydzień wcześniej wypadł z tego miejsca i ponownie zajęła je Hiszpania ("W biurach podróży powrót Hiszpanii"). Na krótko, jak z tego widać.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: W Grecji Mitsis nie do pobicia
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017 pomaga w pracy agenta
Turystyka
Kompas Wakacyjny 2017: „Strelicje" pokonały „Ślicznotkę"
Turystyka
Turcy mają nowy pomysł na all inclusive
Turystyka
Włoskie sklepiki bez mafijnych pamiątek
Materiał Promocyjny
Technologia na etacie. Jak zbudować efektywny HR i skutecznie zarządzać kapitałem ludzkim?