Gwarancji udzielił polski oddział niemieckiego ubezpieczyciela ERGO Reiseversischerung. Poprzednie zabezpieczenie, ważne do 30 sierpnia 2021 roku sięgało 12,8 miliona złotych, nowa suma jest więc ponad dwa razy większa. Będzie obowiązywać od 31 sierpnia tego roku do 30 sierpnia przyszłego roku.

CZYTAJ TEŻ: Rainbow podwyższył gwarancję. „Sprzedaż pozytywnie nas zaskoczyła”

– Cieszymy się, że mimo trudnej sytuacji w branży turystycznej, nie mieliśmy problemów w uzyskaniu nowej, powiększonej gwarancji – mówi dyrektor Exim Tours Sławomir Szulc. – To dowód, że jesteśmy pewnym i stabilnym partnerem biznesowym dla współpracujących z nami agentów turystycznych i naszych klientów.

Większa gwarancja świadczy, że touroperator ma dużo większe plany niż na mijający rok. Zgodnie z ustawą o imprezach turystycznych gwarancja musi być bowiem adekwatna do programu na najbliższe 12 miesięcy.

Gwarancja jest elementem zabezpieczenia klientów biura podróży na wypadek jego niewypłacalności. Z gwarancji ubezpieczyciel zwraca im pieniądze wpłacone na wyjazdy, które się nie odbędą z tego powodu, a marszałek województwa opłaca pobyt klientów biura którzy są za granicą i ich powrót do kraju.