Sprzedaż wyjazdów wakacyjnych u niemieckich agentów goni wyniki sprzed pandemii

W czerwcu tego roku wartość sprzedaży usług turystycznych u niemieckich agentów była już tylko o niecałe 8 procent mniejsza niż w tym samym czasie przed pandemią.

Publikacja: 12.07.2022 00:48

Sprzedaż wyjazdów wakacyjnych u niemieckich agentów goni wyniki sprzed pandemii

Foto: AFP, Pascal Pochard-Casabianca

Firma Tats, która dostarcza programy rozliczeniowe niemieckim agentom, co miesiąc ogłasza wynik sprzedaży usług turystycznych. W zestawieniu nie podaje nominalnych wartości, a jedynie zmiany procentowe w odniesieniu do wybranych okresów.

Jak wynika z ostatniego raportu, sytuacja agentów poprawia się - w czerwcu łączny zafakturowany obrót był tylko o 7,8 procent niższy niż w tym samym czasie 2019 roku. Jeśliby wziąć pod uwagę sprzedaż samych imprez turystycznych (łącznie z rejsami wycieczkowymi) zmiana na minus wynosiła 13 procent, w sprzedaży biletów lotniczych było to 7,6 procent, w samych rejsach wycieczkowych widać spadek o 17,9 procent, a w wypadku pozostałych usług turystycznych zanotowano wzrost o 18,4 procent wobec 2019 roku.

Czytaj więcej

Sprzedaż wycieczek w Niemczech gwałtownie rośnie, ale nie sięga tej sprzed pandemii

Podsumowanie pierwszego półrocza tego roku pokazuje jednak lukę wobec tego samego okresu 2019 roku wynoszącą 33,8 procent. W wypadku wyjazdów zorganizowanych spadek wynosi 30,8 procent, a sprzedaż biletów lotniczych była mniejsza o 38,5 procent. Najsłabiej wypada zestawienie dla rejsów wycieczkowych - tu widać spadek 40-procentowy.

Tats podaje, że liczba umów była o 15 procent większa niż w 2019 roku, ale jeśli wziąć pod uwagę rezerwacje według dat wyjazdu do końca października tego roku, różnica wobec 2019 roku wynosi 32 procent.

Lepiej jest w wypadku rejsów wycieczkowych - tu liczba zamówień jest większa o prawie jedną czwartą w porównaniu z 2019 rokiem, ale podsumowanie pierwszego półrocza pokazuje spadek o 40 procent wobec 2019 roku.

Firma Tats, która dostarcza programy rozliczeniowe niemieckim agentom, co miesiąc ogłasza wynik sprzedaży usług turystycznych. W zestawieniu nie podaje nominalnych wartości, a jedynie zmiany procentowe w odniesieniu do wybranych okresów.

Jak wynika z ostatniego raportu, sytuacja agentów poprawia się - w czerwcu łączny zafakturowany obrót był tylko o 7,8 procent niższy niż w tym samym czasie 2019 roku. Jeśliby wziąć pod uwagę sprzedaż samych imprez turystycznych (łącznie z rejsami wycieczkowymi) zmiana na minus wynosiła 13 procent, w sprzedaży biletów lotniczych było to 7,6 procent, w samych rejsach wycieczkowych widać spadek o 17,9 procent, a w wypadku pozostałych usług turystycznych zanotowano wzrost o 18,4 procent wobec 2019 roku.

Biura Podróży
FTI: Jeszcze nigdy biura podróży nie były tak potrzebne jak teraz
Biura Podróży
Traveldata: Złoty słabnie, do biur podróży wróciły podwyżki
Biura Podróży
Rząd: W ramach "tarczy prawnej" odroczenie spłaty TFZ o 12 miesięcy
Biura Podróży
TUI Poland: Mamy największą gwarancję na polskim rynku
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biura Podróży
Ranking globalnych agentów turystycznych. Booking pokonał Expedię