FTI: Jeszcze nigdy biura podróży nie były tak potrzebne jak teraz

Klienci kupują wycieczki zorganizowane o wiele częściej niż w latach poprzednich, bo ta forma podróżowania daje im większe poczucie bezpieczeństwa - twierdzi prezes niemieckiego biura podróży FTI Ralph Schiller. I dodaje, że sprzedaż jeszcze nigdy nie szła tak dobrze.

Publikacja: 11.07.2022 00:25

FTI: Jeszcze nigdy biura podróży nie były tak potrzebne jak teraz

Foto: AFP, Sameer Al-Doumy

Ten rok dla FTI jest rekordowy pod względem sprzedaży od lutego do czerwca - mówi prezes Grupy FTI Ralph Schiller. Najlepszy był maj, w którym świetne wyniki uzyskały wszystkie marki należące do koncernu, czyli FTI Touristik, 5 vor Flug i Big Xtra - pisze portal branży turystycznej Touristik Aktuell.

Schiller nie chce jednak popadać w zbytni optymizm, jeśli chodzi o cały rok rozliczeniowy 2021/2022. - W grudniu omikron zdominował branżę turystyczną, a sytuacja ta utrzymywała się do marca - przypomina. Powstałą w tym czasie lukę trzeba będzie zapełnić wynikami sezonu letniego. Jego zdaniem szanse na to są realne. Wraz z rozpoczęciem sezonu letniego popyt rośnie.

Obecnie klienci najczęściej poszukują wyjazdów na wyspy greckie, Kanary, Majorkę, do Turcji, Egiptu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i krajów regionu Oceanu Indyjskiego. Odnosząc się do chaosu na lotniskach, mówi, że klienci FTI nie odczuwają go, bo najważniejsi partnerzy grupy nie mieli problemów.

Czytaj więcej

Sprzedaż wycieczek w Niemczech gwałtownie rośnie, ale nie sięga tej sprzed pandemii

Prezes widzi też, że ludzie chętnie kupują wycieczki zorganizowane, które są najbezpieczniejszą formą podróżowania. Do końca tego roku fiskalnego liczba takich wyjazdów będzie mniej więcej o 15 procent większa niż przed pandemią. W ostatnich miesiącach popyt na imprezy turystyczne wzrósł o 25 procent w porównaniu z rokiem 2018/2019, ostatnim w pełni normalnym przed wybuchem pandemii.

Na nadchodzącą zimę Schiller prognozuje większy popyt na Kanary, Egipt, Turcję, kraje Orientu, Afrykę Wschodnią i Południową, region Oceanu Indyjskiego, Tajlandię, Dominikanę i Kubę. Jego zdaniem nadchodząca zima będzie już normalna, a klienci będą mogli swobodnie podróżować także do Australii i krajów Azji.

Nowością w ofercie będzie wyspa Saint-Martin na Karaibach, na której na razie można rezerwować pobyty w trzech obiektach. Pojawią się też kolejne objazdówki, między innymi na Bali i w Egipcie. Na zimę grupa rozbuduje też ofertę na Wyspy Kanaryjskie - tygodniowo latać tam będzie 100 samolotów.

Czytaj więcej

Niemcy wracają do biur podróży. Najczęściej na krótko przed wylotem

Schiller zachęca do wcześniejszego rezerwowania wyjazdów, bo w kolejnych miesiącach ceny będą rosły. Dotyczy to różnych usług, także wynajmowania samochodu. Wszystkim, którzy mogą pozwolić sobie na dłuższy pobyt za granicą, prezes radzi - wyjeżdżajcie w cieplejsze regiony, by zaoszczędzić na kosztach ogrzewania.

Na przykład za pobyt w czterogwiazdkowym hotelu z all inclusive w Turcji od stycznia do marca zapłacić trzeba od 2640 euro. Nieco taniej jest w Tunezji, bo tam ceny zaczynają się od 1799 euro, co oznacza, że w przeliczeniu na miesiąc wydać trzeba niespełna 600 euro od osoby.

Ten rok dla FTI jest rekordowy pod względem sprzedaży od lutego do czerwca - mówi prezes Grupy FTI Ralph Schiller. Najlepszy był maj, w którym świetne wyniki uzyskały wszystkie marki należące do koncernu, czyli FTI Touristik, 5 vor Flug i Big Xtra - pisze portal branży turystycznej Touristik Aktuell.

Schiller nie chce jednak popadać w zbytni optymizm, jeśli chodzi o cały rok rozliczeniowy 2021/2022. - W grudniu omikron zdominował branżę turystyczną, a sytuacja ta utrzymywała się do marca - przypomina. Powstałą w tym czasie lukę trzeba będzie zapełnić wynikami sezonu letniego. Jego zdaniem szanse na to są realne. Wraz z rozpoczęciem sezonu letniego popyt rośnie.

Biura Podróży
Rząd: W ramach "tarczy prawnej" odroczenie spłaty TFZ o 12 miesięcy
Biura Podróży
TUI Poland: Mamy największą gwarancję na polskim rynku
Biura Podróży
Ranking globalnych agentów turystycznych. Booking pokonał Expedię
Biura Podróży
Ranking popularności na Facebooku: Itaka z dużą przewagą nad TUI i Coralem Travel
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Biura Podróży
Efe Türkel odchodzi z Rainbowa. „Rodzina jest ważniejsza”
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką