Ten rok dla FTI jest rekordowy pod względem sprzedaży od lutego do czerwca - mówi prezes Grupy FTI Ralph Schiller. Najlepszy był maj, w którym świetne wyniki uzyskały wszystkie marki należące do koncernu, czyli FTI Touristik, 5 vor Flug i Big Xtra - pisze portal branży turystycznej Touristik Aktuell.
Schiller nie chce jednak popadać w zbytni optymizm, jeśli chodzi o cały rok rozliczeniowy 2021/2022. - W grudniu omikron zdominował branżę turystyczną, a sytuacja ta utrzymywała się do marca - przypomina. Powstałą w tym czasie lukę trzeba będzie zapełnić wynikami sezonu letniego. Jego zdaniem szanse na to są realne. Wraz z rozpoczęciem sezonu letniego popyt rośnie.
Obecnie klienci najczęściej poszukują wyjazdów na wyspy greckie, Kanary, Majorkę, do Turcji, Egiptu, Zjednoczonych Emiratów Arabskich i krajów regionu Oceanu Indyjskiego. Odnosząc się do chaosu na lotniskach, mówi, że klienci FTI nie odczuwają go, bo najważniejsi partnerzy grupy nie mieli problemów.
Czytaj więcej
W maju obroty niemieckich agentów wzrosły o 378 procent licząc rok do roku. Nadal jednak były mniejsze o 20 procent niż przed pandemią – ocenia firma Tats, dostarczająca program księgowy sprzedawcom wycieczek.
Prezes widzi też, że ludzie chętnie kupują wycieczki zorganizowane, które są najbezpieczniejszą formą podróżowania. Do końca tego roku fiskalnego liczba takich wyjazdów będzie mniej więcej o 15 procent większa niż przed pandemią. W ostatnich miesiącach popyt na imprezy turystyczne wzrósł o 25 procent w porównaniu z rokiem 2018/2019, ostatnim w pełni normalnym przed wybuchem pandemii.