Niemiecki portal branży turystycznej Reise vor-9 przeprowadził ankietę wśród tamtejszych agentów. Na 300 przedstawicieli branży, którzy wzięli w niej udział, trzy czwarte potwierdza, że sprzedaż jest wysoka (49 procent pytanych), a nawet bardzo wysoka (27 procent).
Czytaj więcej
W przyszłym roku biuro podróży DER Touristik powiększy liczbę miejsc w hotelach w Turcji o około jedną czwartą. Firma planuje też podpisać kolejne umowy na wyłączność - zapowiada szef działu produktu.
Z ankiety wynika jednak, że popyt nie rozkłada się równomiernie. Niektórzy mówią o sprzedaży wyższej niż w tym samym czasie 2019 roku, inni zwracają uwagę, że rosnące ceny i wojna w Ukrainie to czynniki, które hamują popyt.
W większości wypadków chodzi jednak o rezerwacje zakładane w ostatniej chwili – taka sytuacja dotyczy 70 procent pytanych. Co ósmy (12 procent) agent mówi o bardzo krótkim wyprzedzeniu, z jakim wyjazdy są zamawiane. Widać, że jest zainteresowanie wyjazdami w późniejszym okresie, ale klienci wstrzymują się z decyzjami o zakupie.
Z 300 uczestników ankiety, która była prowadzona od zeszłego tygodnia, 70 procent to właściciele biur agencyjnych, 15 procent to pracownicy.