Ecco Holiday prowadzi spotkania z agentami turystycznymi, którym opowiada o swoich ofertach na lato 2022. Pracownicy firmy prowadzący prezentację odwiedzili już Gdańsk, Warszawę i Kraków, jutro będą w Katowicach.

Czytaj więcej

Traveldata: Nie ma końca podwyżkom w biurach podróży. Kolejny rekord w skali roku

Pandemia, która spowodowała zamknięcie na ruch turystyczny państw Azji dalekowschodniej, zmusiła touroperatora do zmiany produktu, a przynajmniej do uzupełnienia go o nowe kierunki i hotele. Do 2019 roku Ecco Holiday słynął bowiem z niedrogich wycieczek objazdowych po Chinach, Indiach, Wietnamie, Indonezji, Tajlandii, Japonii i Izraelu. Z tych wszystkich kierunków został mu obecnie Izrael. - To nie znaczy, że odpuszczamy Azję. Jak tylko pojawią się po temu warunki, z chęcią tam wrócimy. Zresztą Japonia i Wietnam mają się otworzyć w sierpniu, możne je więc już u nas rezerwować. Tymczasem jednak proponujemy klientom nowe miejsca i wzbogacony produkt w miejscach popularnych wyjazdów. To czas rozwoju Ecco Holiday - deklaruje Joanna Rafa, jeden z menedżerów odpowiedzialnych za produkt w tym biurze podróży.

O ile wycieczki objazdowe przed pandemią stanowiły około 80 procent sprzedawanych w Ecco imprez, o tyle teraz pakiet większościowy należy do wyjazdów wypoczynkowych (basen Morza Śródziemnego i kierunki dalekie w Ameryce Środkowej i Afryce).

Dzisiaj najpopularniejsze wśród klientów Ecco Holiday są Grecja, Cypr, Hiszpania (Costa Brava, Wyspy Kanaryjskie), Bułgaria i Turcja. - Nie spodziewaliśmy się, że tak popularne kierunki, sprzedawane przecież w wielu biurach podróży, a szczególnie Turcja, mają taki potencjał - przyznaje Rafa.

Touroperator oferuje około 100 hoteli na samej Krecie i po 60-70 na Rodos, na Cyprze i na Malcie.

Na ruszający właśnie sezon letni organizator ma też nowości (lub kierunki wracające do jego oferty po latach): Albanię, Sardynię, Neapol (city break) z wybrzeżem Amalfitańskim, Panamę i Koreę Południową.

Inną nowością jest możliwość dynamicznego pakietowania, czyli łączenia przelotów samolotami tradycyjnych i tanich linii lotniczych z noclegami z oferty touroperatora lub jednego z tak zwanych bed banków.

Czytaj więcej

Itaka: Ruszyła sprzedaż wyjazdów na zimę 2022/23. Hasło sezonu "W stronę słońca"

Jak mówi Rafa, odkąd Ecco Holiday uruchomiło z pomocą firmy technologicznej Blue Vendo w połowie zeszłego roku dynamiczne pakietowanie wycieczek, sprzedaż gwałtownie przyspieszyła (w wypadku kierunków europejskich o 70 procent). Dotyczy to głównie Krety, Malty, Maroka i Turcji (z Corendonem), a także city breaków (Rzym, Paryż, Ateny, Islandia) i wycieczek do krajów egzotycznych.

Każdą rezerwację trzeba jednak potwierdzić. - Jesteśmy niemal non stop pod telefonem. Mamy 98 procent potwierdzalności – zapewniała podczas spotkania z agentami w Warszawie Rafa. - W wypadku kierunków europejskich potwierdzenie przychodzi w czasie do 30 minut, a egzotycznych do 4 godzin. System jest w pełni zautomatyzowany i jeśli tylko zmienia się cena imprezy, agent od razu to widzi.

Ecco Holiday nie rezygnuje też z wycieczek w inne regiony świata niż daleka Azja. Najpopularniejsze według statystyk sprzedaży wycieczki objazdowe to obecnie: „Magiczna Jordania”, „Magiczny Izrael”, USA (Nowy Jork-Waszyngton-Niagara), „Gruzja od a do z” i „Imperium Azteków (Meksyk)”. A miejsca na wypoczynek z wykorzystaniem dynamicznego pakietowania to: Malediwy, Dominikana, Jamajka, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Tajlandia, Zanzibar, Seszele, Hawaje, Floryda, Sri Lanka, Mauritius, Katar i Azory.

Na czerwiec biuro podróży zapowiada rozpoczęcie sprzedaży oferty na zimę.

Ecco Holiday obsłużyło w 2021 roku 4,8 tysiąca klientów, to o 76,4 procent mniej niż w ostatnim roku przed pandemią, 2019. Jego przychody zmalały w pandemii (2021 do 2019 r.) o 79,6 procent. Niemniej jest to biuro o niezwykle stabilnej pozycji ekonomicznej ze względu na proporcję funduszy własnych do przychodów, wyrażającą się liczbą 1640,7 procent. Wynika to ze struktury spółki, która zajmuje się jeszcze o wiele bardziej dochodowymi ubezpieczeniami.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży 2022. Na podium TUI, Itaka, Rainbow i Coral Travel