Ecco Holiday prowadzi spotkania z agentami turystycznymi, którym opowiada o swoich ofertach na lato 2022. Pracownicy firmy prowadzący prezentację odwiedzili już Gdańsk, Warszawę i Kraków, jutro będą w Katowicach.
Czytaj więcej
W ostatnim tygodniu średnia cena wycieczki z biurem podróży wzrosła o 68 złotych, a w ostatnim roku o rekordowe 876 złotych – podaje w najnowszym, przygotowywanym co tydzień raporcie Instytut Badań Rynku Turystycznego Traveldata*.
Pandemia, która spowodowała zamknięcie na ruch turystyczny państw Azji dalekowschodniej, zmusiła touroperatora do zmiany produktu, a przynajmniej do uzupełnienia go o nowe kierunki i hotele. Do 2019 roku Ecco Holiday słynął bowiem z niedrogich wycieczek objazdowych po Chinach, Indiach, Wietnamie, Indonezji, Tajlandii, Japonii i Izraelu. Z tych wszystkich kierunków został mu obecnie Izrael. - To nie znaczy, że odpuszczamy Azję. Jak tylko pojawią się po temu warunki, z chęcią tam wrócimy. Zresztą Japonia i Wietnam mają się otworzyć w sierpniu, możne je więc już u nas rezerwować. Tymczasem jednak proponujemy klientom nowe miejsca i wzbogacony produkt w miejscach popularnych wyjazdów. To czas rozwoju Ecco Holiday - deklaruje Joanna Rafa, jeden z menedżerów odpowiedzialnych za produkt w tym biurze podróży.
O ile wycieczki objazdowe przed pandemią stanowiły około 80 procent sprzedawanych w Ecco imprez, o tyle teraz pakiet większościowy należy do wyjazdów wypoczynkowych (basen Morza Śródziemnego i kierunki dalekie w Ameryce Środkowej i Afryce).
Dzisiaj najpopularniejsze wśród klientów Ecco Holiday są Grecja, Cypr, Hiszpania (Costa Brava, Wyspy Kanaryjskie), Bułgaria i Turcja. - Nie spodziewaliśmy się, że tak popularne kierunki, sprzedawane przecież w wielu biurach podróży, a szczególnie Turcja, mają taki potencjał - przyznaje Rafa.