Ecco Holiday zmienia profil. Dawniej Chiny i Indie, teraz Grecja i Turcja

Biuro podróży Ecco Holiday poszerza działalność. W ostatnich latach przed pandemią znane było z organizowania popularnych wycieczek objazdowych do dalekiej Azji. Teraz największą część jego sprzedaży stanowią wczasy w Grecji, na Cyprze i w Hiszpanii.

Publikacja: 25.05.2022 16:18

Joanna Rafa opowiadała o najpopularniejszych kierunkach w Ecco Holiday

Joanna Rafa opowiadała o najpopularniejszych kierunkach w Ecco Holiday

Foto: Filip Frydrykiewicz

Ecco Holiday prowadzi spotkania z agentami turystycznymi, którym opowiada o swoich ofertach na lato 2022. Pracownicy firmy prowadzący prezentację odwiedzili już Gdańsk, Warszawę i Kraków, jutro będą w Katowicach.

Czytaj więcej

Traveldata: Nie ma końca podwyżkom w biurach podróży. Kolejny rekord w skali roku

Pandemia, która spowodowała zamknięcie na ruch turystyczny państw Azji dalekowschodniej, zmusiła touroperatora do zmiany produktu, a przynajmniej do uzupełnienia go o nowe kierunki i hotele. Do 2019 roku Ecco Holiday słynął bowiem z niedrogich wycieczek objazdowych po Chinach, Indiach, Wietnamie, Indonezji, Tajlandii, Japonii i Izraelu. Z tych wszystkich kierunków został mu obecnie Izrael. - To nie znaczy, że odpuszczamy Azję. Jak tylko pojawią się po temu warunki, z chęcią tam wrócimy. Zresztą Japonia i Wietnam mają się otworzyć w sierpniu, możne je więc już u nas rezerwować. Tymczasem jednak proponujemy klientom nowe miejsca i wzbogacony produkt w miejscach popularnych wyjazdów. To czas rozwoju Ecco Holiday - deklaruje Joanna Rafa, jeden z menedżerów odpowiedzialnych za produkt w tym biurze podróży.

O ile wycieczki objazdowe przed pandemią stanowiły około 80 procent sprzedawanych w Ecco imprez, o tyle teraz pakiet większościowy należy do wyjazdów wypoczynkowych (basen Morza Śródziemnego i kierunki dalekie w Ameryce Środkowej i Afryce).

Dzisiaj najpopularniejsze wśród klientów Ecco Holiday są Grecja, Cypr, Hiszpania (Costa Brava, Wyspy Kanaryjskie), Bułgaria i Turcja. - Nie spodziewaliśmy się, że tak popularne kierunki, sprzedawane przecież w wielu biurach podróży, a szczególnie Turcja, mają taki potencjał - przyznaje Rafa.

Touroperator oferuje około 100 hoteli na samej Krecie i po 60-70 na Rodos, na Cyprze i na Malcie.

Na ruszający właśnie sezon letni organizator ma też nowości (lub kierunki wracające do jego oferty po latach): Albanię, Sardynię, Neapol (city break) z wybrzeżem Amalfitańskim, Panamę i Koreę Południową.

Inną nowością jest możliwość dynamicznego pakietowania, czyli łączenia przelotów samolotami tradycyjnych i tanich linii lotniczych z noclegami z oferty touroperatora lub jednego z tak zwanych bed banków.

Czytaj więcej

Itaka: Ruszyła sprzedaż wyjazdów na zimę 2022/23. Hasło sezonu "W stronę słońca"

Jak mówi Rafa, odkąd Ecco Holiday uruchomiło z pomocą firmy technologicznej Blue Vendo w połowie zeszłego roku dynamiczne pakietowanie wycieczek, sprzedaż gwałtownie przyspieszyła (w wypadku kierunków europejskich o 70 procent). Dotyczy to głównie Krety, Malty, Maroka i Turcji (z Corendonem), a także city breaków (Rzym, Paryż, Ateny, Islandia) i wycieczek do krajów egzotycznych.

Każdą rezerwację trzeba jednak potwierdzić. - Jesteśmy niemal non stop pod telefonem. Mamy 98 procent potwierdzalności – zapewniała podczas spotkania z agentami w Warszawie Rafa. - W wypadku kierunków europejskich potwierdzenie przychodzi w czasie do 30 minut, a egzotycznych do 4 godzin. System jest w pełni zautomatyzowany i jeśli tylko zmienia się cena imprezy, agent od razu to widzi.

Ecco Holiday nie rezygnuje też z wycieczek w inne regiony świata niż daleka Azja. Najpopularniejsze według statystyk sprzedaży wycieczki objazdowe to obecnie: „Magiczna Jordania”, „Magiczny Izrael”, USA (Nowy Jork-Waszyngton-Niagara), „Gruzja od a do z” i „Imperium Azteków (Meksyk)”. A miejsca na wypoczynek z wykorzystaniem dynamicznego pakietowania to: Malediwy, Dominikana, Jamajka, Zjednoczone Emiraty Arabskie, Tajlandia, Zanzibar, Seszele, Hawaje, Floryda, Sri Lanka, Mauritius, Katar i Azory.

Na czerwiec biuro podróży zapowiada rozpoczęcie sprzedaży oferty na zimę.

Ecco Holiday obsłużyło w 2021 roku 4,8 tysiąca klientów, to o 76,4 procent mniej niż w ostatnim roku przed pandemią, 2019. Jego przychody zmalały w pandemii (2021 do 2019 r.) o 79,6 procent. Niemniej jest to biuro o niezwykle stabilnej pozycji ekonomicznej ze względu na proporcję funduszy własnych do przychodów, wyrażającą się liczbą 1640,7 procent. Wynika to ze struktury spółki, która zajmuje się jeszcze o wiele bardziej dochodowymi ubezpieczeniami.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży 2022. Na podium TUI, Itaka, Rainbow i Coral Travel

Ecco Holiday prowadzi spotkania z agentami turystycznymi, którym opowiada o swoich ofertach na lato 2022. Pracownicy firmy prowadzący prezentację odwiedzili już Gdańsk, Warszawę i Kraków, jutro będą w Katowicach.

Pandemia, która spowodowała zamknięcie na ruch turystyczny państw Azji dalekowschodniej, zmusiła touroperatora do zmiany produktu, a przynajmniej do uzupełnienia go o nowe kierunki i hotele. Do 2019 roku Ecco Holiday słynął bowiem z niedrogich wycieczek objazdowych po Chinach, Indiach, Wietnamie, Indonezji, Tajlandii, Japonii i Izraelu. Z tych wszystkich kierunków został mu obecnie Izrael. - To nie znaczy, że odpuszczamy Azję. Jak tylko pojawią się po temu warunki, z chęcią tam wrócimy. Zresztą Japonia i Wietnam mają się otworzyć w sierpniu, możne je więc już u nas rezerwować. Tymczasem jednak proponujemy klientom nowe miejsca i wzbogacony produkt w miejscach popularnych wyjazdów. To czas rozwoju Ecco Holiday - deklaruje Joanna Rafa, jeden z menedżerów odpowiedzialnych za produkt w tym biurze podróży.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty