Historyczna umowa Enter Aira z TUI Poland. Wartość - ponad pół miliarda złotych

126 milionów dolarów, czyli 543,3 miliona złotych – na taką sumę opiewa kontrakt, jaki podpisały na przewozy czarterowe Enter Air i biuro podróży TUI Poland. To największy kontrakt w historii przewoźnika.

Publikacja: 26.05.2022 15:04

Historyczna umowa Enter Aira z TUI Poland. Wartość - ponad pół miliarda złotych

Foto: Filip Frydrykiewicz

Umowa została zawarta na dwa najbliższe sezony turystyczne - lato 2022 i zimę 2022/2023. Skończy się ona 30 kwietnia 2023 roku. Reguluje zasady świadczenia przez Enter Air usług lotniczego przewozu osób i bagażu. Jej suma wyrażona w złotówkach jest największą w historii przewoźnika.

Czytaj więcej

Rainbow ma umowę z Enter Airem na dwa sezony. Poleci z nim do Europy i Afryki

– Przedłużamy współpracę z naszym największym partnerem, z którym już od kilkunastu lat wspólnie wozimy Polaków na wakacje – mówi członek zarządu i dyrektor handlowy Enter Aira Andrzej Kobielski. - Program handlowy, który przygotowaliśmy obejmuje wszystkie najważniejsze i najpopularniejsze kierunki turystyczne. Widać, że rynek zorganizowanych wyjazdów zagranicznych wraca do rozmiarów sprzed pandemii. Będziemy latali do miejsc, do których lataliśmy razem z TUI w 2019 roku, od Wysp Zielonego Przylądka na zachodzie, przez cały basen Morza Śródziemnego, aż po Zanzibar na Oceanie Indyjskim. Łącznie ponad 80 tras, z których wiele eksploatowanych jest kilka lub nawet kilkanaście razy tygodniowo.

Enter Air będzie w tym roku latał 27 samolotami z czego dwa wyleasingował od bułgarskiej linii lotniczej Elektra, razem z jej załogą (z ang. wet lease). To największa liczba maszyn, jakimi będzie operował w jednym roku. - Siedem, osiem maszyn będzie latało poza Polską, na umowy z touroperatorami z Europy Zachodniej. W Polsce pozostałych 19-20 - – wyjaśnia Kobielski.

Przewoźnik ma umowy z największymi firmami turystycznymi w Polsce – TUI Poland, Itaka (umowa dwuletnia z zeszłego roku) i Rainbowem. Wkrótce – jak zdradza Kobielski – podpisze też umowę z Coralem Travel.

- Co ciekawe do 10 maja zanotowaliśmy rekordową liczbę pasażerów w naszej historii, jeśli wziąć pod uwagę pierwsze miesiące roku – dodaje dyrektor handlowy.

„Łączna wartość świadczeń wynikających z umowy z TUI Poland nie jest możliwa do ustalenia i jej ostateczna wartość może różnić się od podanych wyżej szacunków. Rozliczenia z tytułu podpisanej umowy będą realizowane na bieżąco i zgodnie z harmonogramem poszczególnych lotów czarterowych” – czytamy w komunikacie Enter Aira.

Umowa została zawarta na dwa najbliższe sezony turystyczne - lato 2022 i zimę 2022/2023. Skończy się ona 30 kwietnia 2023 roku. Reguluje zasady świadczenia przez Enter Air usług lotniczego przewozu osób i bagażu. Jej suma wyrażona w złotówkach jest największą w historii przewoźnika.

– Przedłużamy współpracę z naszym największym partnerem, z którym już od kilkunastu lat wspólnie wozimy Polaków na wakacje – mówi członek zarządu i dyrektor handlowy Enter Aira Andrzej Kobielski. - Program handlowy, który przygotowaliśmy obejmuje wszystkie najważniejsze i najpopularniejsze kierunki turystyczne. Widać, że rynek zorganizowanych wyjazdów zagranicznych wraca do rozmiarów sprzed pandemii. Będziemy latali do miejsc, do których lataliśmy razem z TUI w 2019 roku, od Wysp Zielonego Przylądka na zachodzie, przez cały basen Morza Śródziemnego, aż po Zanzibar na Oceanie Indyjskim. Łącznie ponad 80 tras, z których wiele eksploatowanych jest kilka lub nawet kilkanaście razy tygodniowo.

Linie Lotnicze
Lato na Lotnisku Chopina: 122 kierunki, w tym kilka nowości
Linie Lotnicze
Ryanair: Złe opinie lepiej sprzedają bilety niż dobre
Linie Lotnicze
Czy pasażerowie chętnie zapłacą za ekologiczne latanie? Testowała to Lufthansa
Linie Lotnicze
Ryanair zbroi się na Euro 2024. Na trasy do Niemiec dokłada tysiące miejsc
Linie Lotnicze
LOT lata już do Uzbekistanu. "Kierunek z naszej strategii"