Umowa została zawarta na dwa najbliższe sezony turystyczne - lato 2022 i zimę 2022/2023. Skończy się ona 30 kwietnia 2023 roku. Reguluje zasady świadczenia przez Enter Air usług lotniczego przewozu osób i bagażu. Jej suma wyrażona w złotówkach jest największą w historii przewoźnika.
Czytaj więcej
Biuro podróży Rainbow i czarterowa linia lotnicza Enter Air i podpisały umowę o współpracy na sezony lato 2022 i zima 2022/2023. Szacunkowa wartość umowy wynosi 35,6 miliona dolarów, czyli około 159,5 miliona złotych.
– Przedłużamy współpracę z naszym największym partnerem, z którym już od kilkunastu lat wspólnie wozimy Polaków na wakacje – mówi członek zarządu i dyrektor handlowy Enter Aira Andrzej Kobielski. - Program handlowy, który przygotowaliśmy obejmuje wszystkie najważniejsze i najpopularniejsze kierunki turystyczne. Widać, że rynek zorganizowanych wyjazdów zagranicznych wraca do rozmiarów sprzed pandemii. Będziemy latali do miejsc, do których lataliśmy razem z TUI w 2019 roku, od Wysp Zielonego Przylądka na zachodzie, przez cały basen Morza Śródziemnego, aż po Zanzibar na Oceanie Indyjskim. Łącznie ponad 80 tras, z których wiele eksploatowanych jest kilka lub nawet kilkanaście razy tygodniowo.
Enter Air będzie w tym roku latał 27 samolotami z czego dwa wyleasingował od bułgarskiej linii lotniczej Elektra, razem z jej załogą (z ang. wet lease). To największa liczba maszyn, jakimi będzie operował w jednym roku. - Siedem, osiem maszyn będzie latało poza Polską, na umowy z touroperatorami z Europy Zachodniej. W Polsce pozostałych 19-20 - – wyjaśnia Kobielski.
Przewoźnik ma umowy z największymi firmami turystycznymi w Polsce – TUI Poland, Itaka (umowa dwuletnia z zeszłego roku) i Rainbowem. Wkrótce – jak zdradza Kobielski – podpisze też umowę z Coralem Travel.