Gwarancja polskiej spółki z Grupy TUI, TUI Poland, opiewa dokładnie na 351,85 miliona złotych. Taką sumę jest gotów wypłacić ubezpieczyciel, firma Allianz, klientom touroperatora w razie jego niepowodzenia (upadku), na dokończenie wakacji, na powrót do kraju czy na zwrot pieniędzy za niewykorzystane wyjazdy.
Czytaj więcej
W tym roku sprzedaż wycieczek osiągnie 80 procent wyniku sprzed pandemii, choć niewykluczone, że dojdzie nawet do 100 procent – mówił prezes Grupy TUI Friedrich Joussen podczas czatu na żywo z pracownikami koncernu.
Gwarancja zaczęła obowiązywać 1 lipca i będzie ważna do 30 czerwca przyszłego roku. "Przynależność do międzynarodowego koncernu turystycznego TUI Group to pewność jakości i bezpieczeństwa. Kolejny rok z rzędu klienci TUI Poland chronieni są najwyższą gwarancją podróżną na polskim rynku" - zaznacza w komunikacie kierownictwo TUI Poland.
Wysokość gwarancji zależy od obrotów ze sprzedaży imprez turystycznych danego touroperatora, a także od terminów i wielkości zaliczek pobieranych od klientów. Starające się o gwarancje biuro ma obowiązek wskazać ubezpieczycielowi, jakie przychody przewiduje w najbliższych 12 miesiącach. Poprzednia gwarancja TUI Poland miała wartość 209 milionów złotych. Wielkość nowego zabezpieczenia wskazuje więc, że touroperator planuje w najbliższym roku duży rozwój swojego biznesu - o 60-70 procent. Przypomnijmy, że TUI Poland uzyskało w roku 2021 (roku obrachunkowy w TUI trwa od października do września) 1,9 miliarda złotych przychodów.