Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych* zbadał aktywność biur podróży i ich sympatyków na Facebooku. Na pierwszym miejscu czerwcowego rankingu popularności podobnie jak w maju znalazła się Itaka. Jej fanpage mógł pochwalić się największą liczbą interakcji - było ich 20 tysięcy (w maju 17 tysięcy).
Czytaj więcej
Za profesjonalną obsługę, innowacyjność i bycie od lat liderem w branży turystycznej – tak brzmi uzasadnienie godła Made in Poland przyznanego Itace przez Polską Agencję Przedsiębiorczości.
Za Itaką, z wynikiem 8,8 tysiąca interakcji uplasował się profil TUI, chociaż w tym wypadku trzeba brać pod uwagę, jak zauważają autorzy raportu, że chodzi o polskojęzyczną wersję profilu międzynarodowego, w którym liczba fanów jest wspólna dla wszystkich wersji. Na miejscu trzecim znalazł się profil biura podróży Coral Travel Polad, który względem majowego rankingu awansował o dwa miejsca w górę, poprawiając wynik z 4,6 tysiąca interakcji do 7 tysięcy.
"Na podstawie zgromadzonych danych można wnioskować, że strategia komunikacyjna Itaki przynosi zadowalające efekty – posty jej profilu nadal są najczęściej komentowane i udostępniane, co ma znaczący wpływ na ostateczny rezultat" - komentują badacze z IBIMS.
Z pierwszej trójki rankingu wypadł w czerwcu profil Rainbowa. Ta marka uzyskała 6,7 tysiąca interakcji, co wystarczyło jedynie na zajęcie czwartego miejsca. Również biuro podróży Oskar radziło sobie w czerwcu gorzej niż w maju i w efekcie spadło z miejsca 4. na 5.