Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych* zbadał aktywność biur podróży i ich sympatyków na Facebooku. Na pierwszym miejscu czerwcowego rankingu popularności podobnie jak w maju znalazła się Itaka. Jej fanpage mógł pochwalić się największą liczbą interakcji - było ich 20 tysięcy (w maju 17 tysięcy).

Czytaj więcej

Made in Poland – prestiżowa nagroda dla Itaki

Za Itaką, z wynikiem 8,8 tysiąca interakcji uplasował się profil TUI, chociaż w tym wypadku trzeba brać pod uwagę, jak zauważają autorzy raportu, że chodzi o polskojęzyczną wersję profilu międzynarodowego, w którym liczba fanów jest wspólna dla wszystkich wersji. Na miejscu trzecim znalazł się profil biura podróży Coral Travel Polad, który względem majowego rankingu awansował o dwa miejsca w górę, poprawiając wynik z 4,6 tysiąca interakcji do 7 tysięcy.

"Na podstawie zgromadzonych danych można wnioskować, że strategia komunikacyjna Itaki przynosi zadowalające efekty – posty jej profilu nadal są najczęściej komentowane i udostępniane, co ma znaczący wpływ na ostateczny rezultat" - komentują badacze z IBIMS.

Z pierwszej trójki rankingu wypadł w czerwcu profil Rainbowa. Ta marka uzyskała 6,7 tysiąca interakcji, co wystarczyło jedynie na zajęcie czwartego miejsca. Również biuro podróży Oskar radziło sobie w czerwcu gorzej niż w maju i w efekcie spadło z miejsca 4. na 5.

Miejsca od szóstego do dziesiątego zajęły: Esta Travel, Grecos, Ewe Tur, FunClub, Ecco Travel. Jedno z największych biur w Polsce, Exim Tours zajął 15. miejsce. Zwraca uwagę, że w pierwszej piętnastce nie znalazły się inne popularne marki, jak Sun&Fun, Best Reisen czy Rego-Bis.

Najaktywniejsze okazało się biuro Tourist Polska, które w badanym okresie opublikowało aż 110 postów. Nie przełożyło się to jednak na wysokie miejsce w zestawieniu – jego fanpage znalazł się dopiero na 12. miejscu. Bardzo aktywny był również Esta Travel (89 wpisów), który uplasował się na 6. miejscu rankingu.

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych

Najwięcej nowych fanów zyskał w czerwcu fanpage TUI - 14 tysięcy. Identyczną liczbę nowych obserwatorów ta marka zyskała też w maju. Pod tym względem dobrze radziły sobie również Itaka, do której przyłączyło się 5 tysięcy obserwujących, i Grecos z 4,1 tysiącami nowych obserwujących.

Zestawienie najpopularniejszych postów biur podróży w czerwcu otworzył profil wpis Rainbowa, dotyczący oferty wyjazdu na Korfu - zdobył 1,8 tysiąca interakcji. Publikacja ta miała też najwięcej polubień - 1,4 tysiąca. Na drugim miejscu uplasował się post Itaki, który był informacją dla podróżnych dotyczącą zmiany w siatce połączeń czarterowych. Wpis zyskał 1,5 tysiąca reakcji internautów. Trzeci najpopularniejszy wpis należał również do Itaki. Prezentował on nową ofertę dotyczącą wyjazdu do Egiptu. Publikacja zdobyła 1,2 tysiąca interakcji.

Czytaj więcej

Ranking biur podróży 2022. Na podium TUI, Itaka, Rainbow i Coral Travel

*Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych prowadzi unikatowe w skali kraju badania dotarcia z komunikacją do odbiorców w kanałach social media i w internecie oraz analizuje przez ich pryzmat społeczne emocje i oczekiwania.