Niemcy - mniej klientów w biurach podróży zostawiło więcej pieniędzy

Luty zakończył się dla niemieckich agentów dobrym wynikiem - obroty przekroczyły poziom zanotowany w 2019 roku o 22 procent, a ten zeszłoroczny o 8 procent.

Publikacja: 05.04.2023 08:21

Niemcy - mniej klientów w biurach podróży zostawiło więcej pieniędzy

Foto: AFP, Denis Lovrovic

Ponad 2 miliardy euro wydali Niemcy w lutym w stacjonarnych i internetowych biurach agencyjnych, wynika z analizy firmy Travel Data + Analytics. Większość sprzedaży, bo dwie trzecie obrotu z lutego, dotyczyło wyjazdów letnich. Największym zainteresowaniem cieszyły się Hiszpania, która wyprzedziła zarówno Grecję, jak i Turcję.

Choć Hiszpania pozostaje liderem, to duże wzrosty zanotowano także w wypadku sprzedaży wyjazdów do Turcji (plus 23 procent wobec 2019 roku), Egiptu (plus 24 procent) i Tunezji (plus 47 procent).

Mimo pozytywnych trendów skumulowany wynik za sezon letni jest na razie gorszy o 9 procent wobec 2019 roku, ale o 7 procent lepszy niż w styczniu. Sprzedaż oferty lato 2023 jest o 47 procent większa niż przed rokiem, ale w liczbie klientów zmiana na plus wyniosła 30 procent. W stosunku do lata 2019 brakuje nadal 30 procent osób.

Czytaj więcej

TUI wzmacnia pozycję w Turcji. Dostał od luksusowych hoteli umowę na wyłączność

Analiza pokazała też, że kończący się w kwietniu sezon zima 2022/23 jest na razie o 7 procent słabszy pod względem wielkości przychodów od tego przed pandemią. Jednak w zestawieniu z sezonem 2021/22, który był mocno uzależniony od regulacji wynikających z pandemii, wynik jest o 53 procent lepszy.

Osoby, które będą kupować wyjazdy wiosenne i świąteczne w ostatniej chwili, zdecydują, jak ten sezon w rzeczywistości się zakończy. Biorąc pod uwagę liczbę klientów, nie uda się raczej dogonić wyniku sprzed pandemii - na koniec lutego brakowało do niego 26 procent klientów.

Ponad 2 miliardy euro wydali Niemcy w lutym w stacjonarnych i internetowych biurach agencyjnych, wynika z analizy firmy Travel Data + Analytics. Większość sprzedaży, bo dwie trzecie obrotu z lutego, dotyczyło wyjazdów letnich. Największym zainteresowaniem cieszyły się Hiszpania, która wyprzedziła zarówno Grecję, jak i Turcję.

Choć Hiszpania pozostaje liderem, to duże wzrosty zanotowano także w wypadku sprzedaży wyjazdów do Turcji (plus 23 procent wobec 2019 roku), Egiptu (plus 24 procent) i Tunezji (plus 47 procent).

Biura Podróży
Czerwińska: Turystyka dziecięca, czyli bicie głową w mur obojętności urzędniczej
Biura Podróży
Dertour Group przejmuje firmę Anixe. „Strategiczna inwestycja w technologie”
Biura Podróży
Raport Polskiej Izby Turystyki z wakacji: Będzie kolejny rekord w biurach podróży
Biura Podróży
Polska platforma turystyczna eSky.pl kupiła znaną brytyjską markę Thomas Cook
Materiał Promocyjny
Aż 7,2% na koncie oszczędnościowym w Citi Handlowy
Biura Podróży
Exim Tours rozpoczął sprzedaż przyszłorocznych wakacji. Liczy na 320 tysięcy klientów
Materiał Promocyjny
Najpopularniejszy model hiszpańskiej marki