Reklama
Rozwiń
Reklama

Niemcy - mniej klientów w biurach podróży zostawiło więcej pieniędzy

Luty zakończył się dla niemieckich agentów dobrym wynikiem - obroty przekroczyły poziom zanotowany w 2019 roku o 22 procent, a ten zeszłoroczny o 8 procent.

Publikacja: 05.04.2023 08:21

Niemcy - mniej klientów w biurach podróży zostawiło więcej pieniędzy

Foto: AFP, Denis Lovrovic

Ponad 2 miliardy euro wydali Niemcy w lutym w stacjonarnych i internetowych biurach agencyjnych, wynika z analizy firmy Travel Data + Analytics. Większość sprzedaży, bo dwie trzecie obrotu z lutego, dotyczyło wyjazdów letnich. Największym zainteresowaniem cieszyły się Hiszpania, która wyprzedziła zarówno Grecję, jak i Turcję.

Choć Hiszpania pozostaje liderem, to duże wzrosty zanotowano także w wypadku sprzedaży wyjazdów do Turcji (plus 23 procent wobec 2019 roku), Egiptu (plus 24 procent) i Tunezji (plus 47 procent).

Mimo pozytywnych trendów skumulowany wynik za sezon letni jest na razie gorszy o 9 procent wobec 2019 roku, ale o 7 procent lepszy niż w styczniu. Sprzedaż oferty lato 2023 jest o 47 procent większa niż przed rokiem, ale w liczbie klientów zmiana na plus wyniosła 30 procent. W stosunku do lata 2019 brakuje nadal 30 procent osób.

Czytaj więcej

TUI wzmacnia pozycję w Turcji. Dostał od luksusowych hoteli umowę na wyłączność

Analiza pokazała też, że kończący się w kwietniu sezon zima 2022/23 jest na razie o 7 procent słabszy pod względem wielkości przychodów od tego przed pandemią. Jednak w zestawieniu z sezonem 2021/22, który był mocno uzależniony od regulacji wynikających z pandemii, wynik jest o 53 procent lepszy.

Reklama
Reklama

Osoby, które będą kupować wyjazdy wiosenne i świąteczne w ostatniej chwili, zdecydują, jak ten sezon w rzeczywistości się zakończy. Biorąc pod uwagę liczbę klientów, nie uda się raczej dogonić wyniku sprzed pandemii - na koniec lutego brakowało do niego 26 procent klientów.

Ponad 2 miliardy euro wydali Niemcy w lutym w stacjonarnych i internetowych biurach agencyjnych, wynika z analizy firmy Travel Data + Analytics. Większość sprzedaży, bo dwie trzecie obrotu z lutego, dotyczyło wyjazdów letnich. Największym zainteresowaniem cieszyły się Hiszpania, która wyprzedziła zarówno Grecję, jak i Turcję.

Choć Hiszpania pozostaje liderem, to duże wzrosty zanotowano także w wypadku sprzedaży wyjazdów do Turcji (plus 23 procent wobec 2019 roku), Egiptu (plus 24 procent) i Tunezji (plus 47 procent).

Reklama
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biura Podróży
Wakacje droższe niż przed rokiem. Średnio 200 złotych na turystę
Biura Podróży
Wycieczki sprzedawane na zasadzie franczyzy? To się sprawdza
Biura Podróży
Klienci Itaki proszeni o czujność. Touroperator ofiarą ataku hakerskiego
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biura Podróży
Itaka uruchomi czarterowe połączenie z Zielonej Góry do Albanii
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama