Ponad 2 miliardy euro wydali Niemcy w lutym w stacjonarnych i internetowych biurach agencyjnych, wynika z analizy firmy Travel Data + Analytics. Większość sprzedaży, bo dwie trzecie obrotu z lutego, dotyczyło wyjazdów letnich. Największym zainteresowaniem cieszyły się Hiszpania, która wyprzedziła zarówno Grecję, jak i Turcję.
Choć Hiszpania pozostaje liderem, to duże wzrosty zanotowano także w wypadku sprzedaży wyjazdów do Turcji (plus 23 procent wobec 2019 roku), Egiptu (plus 24 procent) i Tunezji (plus 47 procent).
Mimo pozytywnych trendów skumulowany wynik za sezon letni jest na razie gorszy o 9 procent wobec 2019 roku, ale o 7 procent lepszy niż w styczniu. Sprzedaż oferty lato 2023 jest o 47 procent większa niż przed rokiem, ale w liczbie klientów zmiana na plus wyniosła 30 procent. W stosunku do lata 2019 brakuje nadal 30 procent osób.
Czytaj więcej
TUI podpisał umowę na wyłączność z turecką siecią hoteli Rixos Hotel Group. Będzie ona obowiązywać przez trzy lata i obejmie 10 hoteli. To sposób TUI na wzmocnienie pozycji w Turcji, szczególne na rynku niemieckim i brytyjskim.
Analiza pokazała też, że kończący się w kwietniu sezon zima 2022/23 jest na razie o 7 procent słabszy pod względem wielkości przychodów od tego przed pandemią. Jednak w zestawieniu z sezonem 2021/22, który był mocno uzależniony od regulacji wynikających z pandemii, wynik jest o 53 procent lepszy.