Niemcy - mniej klientów w biurach podróży zostawiło więcej pieniędzy

Luty zakończył się dla niemieckich agentów dobrym wynikiem - obroty przekroczyły poziom zanotowany w 2019 roku o 22 procent, a ten zeszłoroczny o 8 procent.

Publikacja: 05.04.2023 08:21

Niemcy - mniej klientów w biurach podróży zostawiło więcej pieniędzy

Foto: AFP, Denis Lovrovic

Ponad 2 miliardy euro wydali Niemcy w lutym w stacjonarnych i internetowych biurach agencyjnych, wynika z analizy firmy Travel Data + Analytics. Większość sprzedaży, bo dwie trzecie obrotu z lutego, dotyczyło wyjazdów letnich. Największym zainteresowaniem cieszyły się Hiszpania, która wyprzedziła zarówno Grecję, jak i Turcję.

Choć Hiszpania pozostaje liderem, to duże wzrosty zanotowano także w wypadku sprzedaży wyjazdów do Turcji (plus 23 procent wobec 2019 roku), Egiptu (plus 24 procent) i Tunezji (plus 47 procent).

Mimo pozytywnych trendów skumulowany wynik za sezon letni jest na razie gorszy o 9 procent wobec 2019 roku, ale o 7 procent lepszy niż w styczniu. Sprzedaż oferty lato 2023 jest o 47 procent większa niż przed rokiem, ale w liczbie klientów zmiana na plus wyniosła 30 procent. W stosunku do lata 2019 brakuje nadal 30 procent osób.

Czytaj więcej

TUI wzmacnia pozycję w Turcji. Dostał od luksusowych hoteli umowę na wyłączność

Analiza pokazała też, że kończący się w kwietniu sezon zima 2022/23 jest na razie o 7 procent słabszy pod względem wielkości przychodów od tego przed pandemią. Jednak w zestawieniu z sezonem 2021/22, który był mocno uzależniony od regulacji wynikających z pandemii, wynik jest o 53 procent lepszy.

Osoby, które będą kupować wyjazdy wiosenne i świąteczne w ostatniej chwili, zdecydują, jak ten sezon w rzeczywistości się zakończy. Biorąc pod uwagę liczbę klientów, nie uda się raczej dogonić wyniku sprzed pandemii - na koniec lutego brakowało do niego 26 procent klientów.

Ponad 2 miliardy euro wydali Niemcy w lutym w stacjonarnych i internetowych biurach agencyjnych, wynika z analizy firmy Travel Data + Analytics. Większość sprzedaży, bo dwie trzecie obrotu z lutego, dotyczyło wyjazdów letnich. Największym zainteresowaniem cieszyły się Hiszpania, która wyprzedziła zarówno Grecję, jak i Turcję.

Choć Hiszpania pozostaje liderem, to duże wzrosty zanotowano także w wypadku sprzedaży wyjazdów do Turcji (plus 23 procent wobec 2019 roku), Egiptu (plus 24 procent) i Tunezji (plus 47 procent).

Biura Podróży
Jedno z największych europejskich biur podróży sprzedane za 1 euro
Materiał Promocyjny
Wykup samochodu z leasingu – co warto wiedzieć?
Biura Podróży
Mistrzyni olimpijska ambasadorką turystyki aktwnej w Itace
Biura Podróży
Rekordowa sprzedaż eSky. „Zawdzięczamy ją pakietom dynamicznym”
Biura Podróży
Z Eximem na Tahiti i Bora Bora – nowość w ofercie touroperatora
Materiał Promocyjny
Jak kupić oszczędnościowe obligacje skarbowe? Sposobów jest kilka
Biura Podróży
Spór Itaki z Wakacje.pl: Kiedy integracja systemów rezerwacyjnych?