Gorszy wynik był jednak efektem – jak wyjaśnia spółka w komunikacie – zmiany w rozliczeniach i przesunięcie części przychodów. Gdyby wyeliminować ten efekt („efekt MSSF 15”) przychody byłyby nie mniejsze, ale większe o 1,9procent.
Czytaj więcej
Rainbow, jeden z największych touroperatorów w Polsce, kupił 70 procent udziałów w rumuńskim biur...
Z kolei przychody spółki ze sprzedaży w rachunku narastającym, czyli za okres od 1 stycznia do 31 maja, wyniosły 1,31 miliarda złotych. Jeśli porównać je z przychodami rok wcześniej, były o 11,7 procent wyższe. „Dane te zawierają już w sobie korektę metodologii” - zaznacza zarząd spółki.
Rosną przychody Rainbow Tours ze sprzedaży wycieczek i miejsc w hotelach
Zarząd podaje też dane dotyczące łącznych przychodów Grupy Kapitałowej, czyli sumę przychodów biura podróży i należącej do Rainbow Tours spółki zarządzającej siecią hoteli w Grecji, White Olive. W maju wyniosły one 309,1 miliona złotych, o 3,6 procent więcej (po skorygowaniu „efektu MSSF 15”), a w ciągu pięciu pierwszych miesięcy roku 1,34 miliarda złotych, czyli o 12,4 procent więcej niż rok wcześniej.
Przypomnijmy, że w raporcie wcześniejszym, spółka podawała, że od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży do 15 maja, jej biuro podróży, Rainbow, sprzedało na lato 369,4 tysiąca wycieczek, o 9,8 procent więcej niż rok temu w tym samym czasie.