Rainbow – najnowsze wyniki zapowiadają rekordowy rok. „Jest miejsce na niższe ceny"

Biuro podróży Rainbow sprzedało na lato 369,4 tysiąca wycieczek. To o 9,8 procent więcej niż rok temu w tym samym czasie – informuje spółka w raporcie dla akcjonariuszy.

Publikacja: 01.06.2025 20:14

Rainbow – najnowsze wyniki zapowiadają rekordowy rok. „Jest miejsce na niższe ceny"

Foto: Rainbow

W innym raporcie opublikowanym kilka dni później spółka podaje także wyniki finansowe. W kwietniu jej przychody ze sprzedaży wyniosły 155,7 miliona złotych, co w porównaniu z tym samym miesiącem 2024 roku oznaczało spadek o około 6,3 procent. Ten spadek firma tłumaczy zmianą metodologii szacowania przychodów. A konkretnie chodzi o „alokację przychodów ze sprzedaży na przełomie miesiąca kwietnia 2025 roku. Eliminacja efektu MSSF15 za kwiecień 2025 roku spowodowałaby wzrost przychodów ze sprzedaży” do 176,7 miliona złotych, co oznaczałoby z kolei w stosunku do przychodów ze sprzedaży za kwiecień 2024 roku wzrost o 6,3 procent – czytamy w wyjaśnieniu.

Czytaj więcej

Biuro podróży Rainbow z nagrodą Orła Rzeczpospolitej za wkład w rynek turystyczny

Rainbow liczy na wzrost o 10-12 procent

Spółka podsumowała także przychody ze sprzedaży za okres od 1 stycznia do 30 kwietnia 2025 roku. Wyniosły one 1028,7 miliona złotych, co w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej, kiedy to przychody wyniosły 890,7 miliona złotych, dało wzrost o 15,5 procent. Te z kolei dane „zawierają już w sobie korektę metodologii opisaną powyżej”.

Jak wyglądały przychody Grupy Kapitałowej Rainbow Tours (biura podróży Rainbow i spółki hotelowej White Olive razem)? W kwietniu było to 161,9 miliona złotych, czyli o 4,3 procent mniej niż w tym samym okresie roku 2024 (wpływ korekty metodologii szacowania przychodów, bez tego wpływu byłoby to 8,2 procent wzrostu), a w całym okresie od stycznia do kwietnia 1040,5 miliona złotych, co w porównaniu rok do roku oznaczało wzrost o 16 procent (korektą metodologii).

Jak wyjaśniał podczas panelu touroperatorów na niedawnej konferencji organizowanej przez „Rzeczpospolitą” i jej serwis dla branży turystycznej Turystyka.rp.pl, prezes Rainbowa Maciej Szczechura, jego firma spodziewa się w tym roku wzrostu sprzedaży letnich wyjazdów o 10-12 procent. Podkreślał przy tym, że turystyka wyjazdowa nie może już liczyć na wzrost, jaki był jej udziałem w dwóch poprzednich sezonach, czyli wielkości 20 -30 procent. 

Prezes Rainbow: Jest w marży miejsce, żeby zejść z ceną

W niedawnym wywiadzie dla serwisu bankier.pl zaś, wyjaśniał, że przedsprzedaż na przyszłoroczną zimę idzie bardzo dobrze. - To również będą kilkunastoprocentowe wzrosty. Jak się to połączy z latem, to nasz wzrost na pewno będzie większy niż o te 10-12 procent z sezonu letniego. Od strony biznesowej (…) kluczowa jest marża i wynik, który generujemy, a te wciąż wyglądają bardzo dobrze.

Czytaj więcej

Rainbow: Sprzedaż lata rośnie, ale już nie tak dynamicznie

Zgodził się też z opinią ekspertów, że ceny wakacji mogą w tym roku spaść o 3 procent. Z jednej strony złoty się umocnił, a ceny paliwa spadły, ale z drugiej „pojawia się większa presja na ceny”, bo „touroperatorzy walczą, żeby swoje zwiększone programy sprzedać”. - Na szczęście jest w marży spokojnie miejsce, żeby trochę z ceną zejść – wyjaśniał.

- Jeżeli nic nadzwyczajnego się nie wydarzy, to czeka nas kolejny bardzo przyzwoity rok - zakończył.

W innym raporcie opublikowanym kilka dni później spółka podaje także wyniki finansowe. W kwietniu jej przychody ze sprzedaży wyniosły 155,7 miliona złotych, co w porównaniu z tym samym miesiącem 2024 roku oznaczało spadek o około 6,3 procent. Ten spadek firma tłumaczy zmianą metodologii szacowania przychodów. A konkretnie chodzi o „alokację przychodów ze sprzedaży na przełomie miesiąca kwietnia 2025 roku. Eliminacja efektu MSSF15 za kwiecień 2025 roku spowodowałaby wzrost przychodów ze sprzedaży” do 176,7 miliona złotych, co oznaczałoby z kolei w stosunku do przychodów ze sprzedaży za kwiecień 2024 roku wzrost o 6,3 procent – czytamy w wyjaśnieniu.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Renters, czyli dopalacz deweloperski. Korzyści dla firm ze współpracy z liderem najmu
Biura Podróży
Nowy kierunek wakacyjny biura podróży z Bydgoszczy
Biura Podróży
Join UP!: Nasza obecność na każdym lotnisku sprawi, że klienci unikną stresu
Biura Podróży
Prawie miliard euro długu po upadku biura podróży. 73 tysiące poszkodowanych
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Biura Podróży
Znaczący spadek cen w biurach podróży. Na miesiąc przed wakacjami