Rainbow: Sprzedaż lata rośnie, ale już nie tak dynamicznie

Rainbow sprzedał na lato 262,6 tysiąca wycieczek, o 11,3 procent więcej niż rok temu. - Taki wzrost nas cieszy, bo liczyliśmy się ze spadkiem dynamiki. Sytuacja na rynku turystycznym normalnieje po latach zaburzonych pandemią - komentuje prezes Maciej Szczechura.

Publikacja: 24.03.2025 18:04

Rainbow: Sprzedaż lata rośnie, ale już nie tak dynamicznie

Foto: Filip Frydrykiewicz

Zarząd spółki Rainbow Tours, do której należy biuro podróży Rainbow, podsumował sprzedaż wyjazdów na sezon letni. Jak pisze w raporcie udostępnionym akcjonariuszom, do 15 marca firma sprzedała 262 618 wycieczek, które zrealizuje między kwietniem a październikiem 2025 roku. Oznacza to wzrost o 11,3 procent, w porównaniu z tym samym okresem roku 2024.

Czytaj więcej

Rainbow wyjeżdża do Azji Centralnej – nowe programy wycieczek

Prezes biura podróży Rainbow Maciej Szczechura: Wzrost choć mniejszy, cieszy nas

- Jesteśmy usatysfakcjonowani takim wynikiem. Liczyliśmy się ze spadkiem dynamiki wzrostu, która w dwóch poprzednich latach wynosiła 25-30 procent o tej porze. Cieszy nas, że nadal ten wzrost udaje się uzyskać - komentuje prezes Rainbowa Maciej Szczechura.

Zdaniem Szczechury do wzrostu tylko w niewielkim stopniu przyczyniły się takie elementy jak rozpoczęcie sprzedaży o dwa tygodnie wcześniej niż przed rokiem czy zwiększenie liczby kierunków z lotniska w Rzeszowie, gdzie firma zyskała tytuł touroperatora, który rozwija się najdynamiczniej (do takich kierunków jak Albania, Bułgaria, Kreta, Rodos, Zakintos, Tunezja kontynentalna, Antalya i Bodrum dodał na sezon letni 2025 Korfu, Majorkę, Maroko i Dżerbę).

- Wzrost naszej sprzedaży wynika raczej z naturalnego wzrostu potencjału polskiego rynku. Więcej ludzi stać na zagraniczne wakacje i więcej chce z tego korzystać. Zarazem widzimy, że maleje dynamika tego przyrostu, co wydaje nam się powrotem do normalności po wyczerpaniu się popytu odłożonego w efekcie pandemii.

Koniec przedsprzedaży, niech żyje last minute w Rainbow

W biurze podróży najchętniej w pierwszych miesiącach sprzedaży klienci kupowali wakacje w Turcji, Grecji, Tunezji i Albanii.

Pierwsze samoloty Rainbowa, inicjujące nowy sezon, wylecą z turystami w połowie kwietnia. Jeśli nie liczyć kierunków całorocznych, jak Egipt, Wyspy Kanaryjskie i Turcja, za cel obiorą wyspy greckie, Kretę i Rodos, oraz Cypr i Tunezję.

Czytaj więcej

Rainbow rusza z kampanią promującą wycieczki objazdowe. „Będzie co wspominać”

- Wraz z końcem marca kończymy etap przedsprzedaży i dodawania wielu rabatów i korzyści naszym klientom. Ale przejdziemy teraz w tryb last minute, czyli sprzedawania wyjazdów na sześć tygodni i mniej przed wyjazdem, co też może się wiązać z okazjami – dodaje Szczechura.

Zarząd spółki Rainbow Tours, do której należy biuro podróży Rainbow, podsumował sprzedaż wyjazdów na sezon letni. Jak pisze w raporcie udostępnionym akcjonariuszom, do 15 marca firma sprzedała 262 618 wycieczek, które zrealizuje między kwietniem a październikiem 2025 roku. Oznacza to wzrost o 11,3 procent, w porównaniu z tym samym okresem roku 2024.

Prezes biura podróży Rainbow Maciej Szczechura: Wzrost choć mniejszy, cieszy nas

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Biura Podróży
Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce ma nowy, dziewięcioosobowy zarząd
Biura Podróży
Rząd będzie deregulował turystykę. Zielone światło dla projektu biur podróży
Biura Podróży
Wycieczki zorganizowane? Młodzi turyści lubią je bardziej niż starsi. "Widzą więcej"
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Biura Podróży
Ceny wakacji w Grecji, Turcji i Bułgarii wspięły się na nowe szczyty