Rainbow: Sprzedaż lata rośnie, ale już nie tak dynamicznie

Rainbow sprzedał na lato 262,6 tysiąca wycieczek, o 11,3 procent więcej niż rok temu. - Taki wzrost nas cieszy, bo liczyliśmy się ze spadkiem dynamiki. Sytuacja na rynku turystycznym normalnieje po latach zaburzonych pandemią - komentuje prezes Maciej Szczechura.

Publikacja: 24.03.2025 18:04

Rainbow: Sprzedaż lata rośnie, ale już nie tak dynamicznie

Foto: Filip Frydrykiewicz

Zarząd spółki Rainbow Tours, do której należy biuro podróży Rainbow, podsumował sprzedaż wyjazdów na sezon letni. Jak pisze w raporcie udostępnionym akcjonariuszom, do 15 marca firma sprzedała 262 618 wycieczek, które zrealizuje między kwietniem a październikiem 2025 roku. Oznacza to wzrost o 11,3 procent, w porównaniu z tym samym okresem roku 2024.

Czytaj więcej

Rainbow wyjeżdża do Azji Centralnej – nowe programy wycieczek

Prezes biura podróży Rainbow Maciej Szczechura: Wzrost choć mniejszy, cieszy nas

- Jesteśmy usatysfakcjonowani takim wynikiem. Liczyliśmy się ze spadkiem dynamiki wzrostu, która w dwóch poprzednich latach wynosiła 25-30 procent o tej porze. Cieszy nas, że nadal ten wzrost udaje się uzyskać - komentuje prezes Rainbowa Maciej Szczechura.

Zdaniem Szczechury do wzrostu tylko w niewielkim stopniu przyczyniły się takie elementy jak rozpoczęcie sprzedaży o dwa tygodnie wcześniej niż przed rokiem czy zwiększenie liczby kierunków z lotniska w Rzeszowie, gdzie firma zyskała tytuł touroperatora, który rozwija się najdynamiczniej (do takich kierunków jak Albania, Bułgaria, Kreta, Rodos, Zakintos, Tunezja kontynentalna, Antalya i Bodrum dodał na sezon letni 2025 Korfu, Majorkę, Maroko i Dżerbę).

- Wzrost naszej sprzedaży wynika raczej z naturalnego wzrostu potencjału polskiego rynku. Więcej ludzi stać na zagraniczne wakacje i więcej chce z tego korzystać. Zarazem widzimy, że maleje dynamika tego przyrostu, co wydaje nam się powrotem do normalności po wyczerpaniu się popytu odłożonego w efekcie pandemii.

Koniec przedsprzedaży, niech żyje last minute w Rainbow

W biurze podróży najchętniej w pierwszych miesiącach sprzedaży klienci kupowali wakacje w Turcji, Grecji, Tunezji i Albanii.

Pierwsze samoloty Rainbowa, inicjujące nowy sezon, wylecą z turystami w połowie kwietnia. Jeśli nie liczyć kierunków całorocznych, jak Egipt, Wyspy Kanaryjskie i Turcja, za cel obiorą wyspy greckie, Kretę i Rodos, oraz Cypr i Tunezję.

Czytaj więcej

Rainbow rusza z kampanią promującą wycieczki objazdowe. „Będzie co wspominać”

- Wraz z końcem marca kończymy etap przedsprzedaży i dodawania wielu rabatów i korzyści naszym klientom. Ale przejdziemy teraz w tryb last minute, czyli sprzedawania wyjazdów na sześć tygodni i mniej przed wyjazdem, co też może się wiązać z okazjami – dodaje Szczechura.

Zarząd spółki Rainbow Tours, do której należy biuro podróży Rainbow, podsumował sprzedaż wyjazdów na sezon letni. Jak pisze w raporcie udostępnionym akcjonariuszom, do 15 marca firma sprzedała 262 618 wycieczek, które zrealizuje między kwietniem a październikiem 2025 roku. Oznacza to wzrost o 11,3 procent, w porównaniu z tym samym okresem roku 2024.

Prezes biura podróży Rainbow Maciej Szczechura: Wzrost choć mniejszy, cieszy nas

Pozostało jeszcze 84% artykułu
Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Biura Podróży
Wirtualna Polska mocno skręca w stronę turystyki. Tu rośnie najdynamiczniej
Biura Podróży
Rainbow wyjeżdża do Azji Centralnej – nowe programy wycieczek
Biura Podróży
Jest nowy rekord ceny wakacji w Grecji. Siedem tygodni wzrostu bez przerwy
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Biura Podróży
Transfer kadrowy z Polskich Portów Lotniczych do biura podróży Anex Tour
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście