Czeski prywatny przewoźnik RegioJet złożył w Urzędzie Transportu Kolejowego wniosek o uruchomienie pasażerskiego połączenia kolejowego Kraków Główny – Gdynia Główna – podaje UTK na swojej stronie internetowej. Jak czytamy w komunikacie, przewoźnik zadeklarował chęć wykonywania usługi od 11 grudnia 2022 roku do 11 grudnia 2027 roku.

Z załączonego do wniosku rozkładu wynika, że pociągi wyruszałyby z Krakowa o godzinie 5.55, 7.55, 9.55, 11.55, 13.55, 15.55 i 17.55, zatrzymując się w Warszawie Zachodniej, Centralnej i Wschodniej, Modlinie, Iławie Głównej, Malborku, Tczewie, Gdańsku Głównym, Gdańsku Wrzeszczu i Sopocie. W drogę powrotną ruszałyby z Gdyni o 4.30, 6.30, 8.30, 10.30, 12.30, 14.30, 16.30 i 18.30. Przewoźnik zaplanował też skrócony kurs z Warszawy do Krakowa o 5.48 i powrotny o 19.55.

PKP Intercity: Dynamiczne ceny pozwalają pasażerom zaoszczędzić

Przed wydaniem decyzji w sprawie nowego połączenia UTK musi zbadać równowagę ekonomiczną oferty, o ile wystąpią o to inni przewoźnicy operujący na tej trasie. Zgodnie z unijnymi przepisami byłaby ona zagrożona, jeśli na przykład nowa usługa negatywnie wpłynęłaby na zyski podmiotu świadczącego usługi publiczne. Obecnie jedyną firmą kolejową jeżdżącą bezpośrednio z Małopolski na Pomorze jest PKP Intercity.

Przypomnijmy, że czeski przewoźnik planuje także uruchomienie sezonowych pociągów z Warszawy do Austrii i Włoch oraz do Holandii i Belgii, a także z Pragi do Przemyśla. Ma już połączenie autobusowe z Krakowa do Ostrawy, Pragi i Wiednia.