Organizacja Turystyczna Omanu uruchomiła portal z myślą o agentach turystycznych i touroperatorach z całego świata. Przez stronę mogą oni zarezerwować: zakwaterowanie (zarówno w  obiektach dla najbardziej wymagających, jak i nieco tańszych, czy na luksusowym kempingu), atrakcje na miejscu (wycieczki, rozrywka), usługi gastronomiczne i bilety lotnicze.

Idea serwisu opiera się na łączeniu usługodawców z przedstawicielami branży na całym świecie, dzięki czemu ci ostatni mogą tworzyć pakiety turystyczne według potrzeb swoich klientów. Ceny podane są w wybranej walucie, po przeliczeniu z rialów omańskich (najpierw na dolary amerykańskie).

CZYTAJ TEŻ: Rząd Francji stworzy narodowy portal rezerwacyjny

Biura mogą zamawiać usługi zarówno z większym wyprzedzeniem, jak i w ostatniej chwili. Zastosowanie mają tu warunki rezerwacji i rezygnacji ustalone przez partnerów z Omanu. VisitOman.om informuje też, że nie ma wprawdzie jeszcze akredytacji IATA, ale uruchomił już proces jej uzyskiwania.

Minister dziedzictwa narodowego i turystyki Salim bin Mohammed Al Mahruqi, cytowany przez amerykański portal branży turystycznej Travel Weekly, mówi że platforma jest elementem cyfryzacji sieci dostaw w branży turystycznej i będzie ważnym narzędziem w rozwoju turystyki przyjazdowej do kraju. Ma pomóc też w realizacji planu pozyskania 11,7 miliona turystów do 2020 roku.