Jak informuje w komunikacie Biuro Promocji i Rozwoju Turystyki Ras al-Chajmy ten wynik jest są efektem „strategicznych inwestycji, partnerstw i inicjatyw mających na celu pobudzenie turystyki”. Zalicza do nich uzyskanie przez tę instytucję srebrnego certyfikatu EarthCheck (pierwsza organizacja turystyczna z tym certyfikatem na Bliskim Wschodzie), rozszerzenie współpracy z Qatar Airways (sieć połączeń z ponad 150 krajami), podpisanie umowy z niemieckim touroperatorem, Grupą FTI, inwestycje hotelowe (w tym przedstawienie projektu budowy kompleksu Wynn Al Marjan o wartości 3,9 mld dolarów, którego otwarcie zaplanowano na początek 2027 roku), wprowadzenie licencji na zawieranie małżeństw cywilnych, czy letnią kampanię reklamową „Get more” w internecie (ponad pół miliarda wyświetleń).
— Rok 2023 zapowiada się jako najlepszy w turystyce w Ras al-Chajmie, a wyniki za pierwsze półrocze dowodzą skuteczności naszych działań — mówi cytowany w komunikacie dyrektor generalny Biuro Promocji i Rozwoju Turystyki Ras al-Chajmy Raki Phillips. - Ważne, abyśmy pozostali elastyczni i nadal rozwijali ofertę turystyczną i oferowali wszystkim różnorodne i inspirujące wrażenia z odwiedzenia naszego emiratu. Mamy duże ambicje i jesteśmy przekonani, że przekroczymy nasze cele wyznaczone na rok 2023.