Zamiast jak dotąd przed pandemią od środy do niedzieli, ITB Berlin 2023 potrwa trzy dni, od wtorku 7 do czwartku 9 marca. Jak wyjaśnia organizator, zmieniły w ostatnich latach oczekiwania wobec targów, dlatego też chce się skupić na części imprezy przeznaczonej dla wystawców i odwiedzających z branży turystycznej.
Podobnie jak w poprzednich latach towarzysząca targom ITB Berlin Convention odbędzie się na żywo jednocześnie w tym samym czasie, a jej wybrane sesje będą transmitowane na żywo na itb.com.
- Pozycjonując ITB Berlin wyłącznie jako produkt B2B, chcemy, aby stały się one odporne [na nadzwyczajne sytuacje] i zyskały jako katalizator światowej branży turystycznej - mówi, cytowany w komunikacie Messe Berlin, szef ITB David Ruetz. - Zależy nam na wzmocnieniu wizerunku targów jako wydarzenia branżowego i na zdolności do pozyskiwania nowych klientów. W przeszłości wielokrotnie obserwowaliśmy, że naszym wystawcom zależy głównie na kontaktach B2B. Nasza koncepcja targów pozwoli skoncentrować ich wysiłki właśnie na tym elemencie.
Krajem partnerskim ITB w 2023 roku będzie Gruzja, która "w ubiegłym roku zafascynowała odwiedzających jako partner Adventure & Sustainability ITB Berlin, a w 2022 roku zaprezentowała swoje atrakcje kulturalne w roli partnera Konwencji i Kultury". W poniedziałek, 6 marca, w przeddzień ITB Berlin 2023, Gruzja rozpocznie targi uroczystą galą otwarcia w CityCube Berlin, która będzie transmitowana na żywo.
Od połowy czerwca wystawcy będą mogli zarejestrować się na targi ITB Berlin 2023.