Zamiast jak dotąd przed pandemią od środy do niedzieli, ITB Berlin 2023 potrwa trzy dni, od wtorku 7 do czwartku 9 marca. Jak wyjaśnia organizator, zmieniły w ostatnich latach oczekiwania wobec targów, dlatego też chce się skupić na części imprezy przeznaczonej dla wystawców i odwiedzających z branży turystycznej.

Podobnie jak w poprzednich latach towarzysząca targom ITB Berlin Convention odbędzie się na żywo jednocześnie w tym samym czasie, a jej wybrane sesje będą transmitowane na żywo na itb.com.

- Pozycjonując ITB Berlin wyłącznie jako produkt B2B, chcemy, aby stały się one odporne [na nadzwyczajne sytuacje] i zyskały jako katalizator światowej branży turystycznej - mówi, cytowany w komunikacie Messe Berlin, szef ITB David Ruetz. - Zależy nam na wzmocnieniu wizerunku targów jako wydarzenia branżowego i na zdolności do pozyskiwania nowych klientów. W przeszłości wielokrotnie obserwowaliśmy, że naszym wystawcom zależy głównie na kontaktach B2B. Nasza koncepcja targów pozwoli skoncentrować ich wysiłki właśnie na tym elemencie.

Krajem partnerskim ITB w 2023 roku będzie Gruzja, która "w ubiegłym roku zafascynowała odwiedzających jako partner Adventure & Sustainability ITB Berlin, a w 2022 roku zaprezentowała swoje atrakcje kulturalne w roli partnera Konwencji i Kultury". W poniedziałek, 6 marca, w przeddzień ITB Berlin 2023, Gruzja rozpocznie targi uroczystą galą otwarcia w CityCube Berlin, która będzie transmitowana na żywo.

Od połowy czerwca wystawcy będą mogli zarejestrować się na targi ITB Berlin 2023.

Organizowane od 1966 roku ITB Berlin są wiodącymi na świecie targami turystycznymi, a Convention ITB Berlin to największa tego typu impreza branży turystycznej na świecie. W 2022 roku odbyła się edycja cyfrowa, na którą zarejestrowało 60,7 tysiąca uczestników ze 125 krajów. Wzięli oni zdalnie udział w ponad 100 sesjach z udziałem 223 prelegentów. Odbywający się jednego dnia Digital Business Day dał 2,5 tysiąca uczestnikom z 96 krajów "możliwość wymiany poglądów i prowadzenia biznesu praktycznie z dowolnego miejsca na świecie". Jako wirtualna platforma branżowa Digital Business Day wszedł do grupy marek ITB i dopełnił koncepcję targów. W 2022 roku pod hasłem „TRVLX by ITB” ITB Berlin planuje serię wydarzeń networkingowych B2B na rynkach europejskich – impreza inauguracyjna odbędzie się w maju w Gruzji.

Przed pandemią na targach ITB Berlin 2019 wystawiało się około 10 tysięcy firm, miast i regionów ze 181 krajów. odwiedziło je 160 tysięcy zwiedzających, w tym 113,5 tysiąca z branży turystycznej.