Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce z radością informuje, że w dniu 20 września 2022 roku przekroczono magiczną liczbę 1 mln Gości z Polski!

Według systemu eVisitor, który liczy turystów, do Chorwacji do 20 września przyjechało dokładnie 1 milion 331 Polaków. Zrealizowali oni 6,39 miliona noclegów.

- Ten wynik cieszy nas tym bardziej, że osiągnięto go ponad 1,5 miesiąca wcześniej niż w 2021 roku. W skali całego roku można zatem oczekiwać kolejnych wyjątkowych rezultatów - mówi dyrektor Przedstawicielstwa Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce Agnieszka Puszczewicz.

Wśród ulubionych kierunków turystów z Polski są województwo splicko-dalmatyńskie, istryjskie, zadarskie, primorsko-gorańske i szybenicko-knińskie. Pięć najpopularniejszych miejscowości odwiedzanych przez Polaków to od lat Makaraska, Omiš, Zadar, Baška Voda i Orebić.

Dominują turyści indywidualni (70 procent), z biurami podróży przyjeżdża mniejszość (około 30 procent). Ale ta druga forma podróżowania zyskuje. "Warto podkreślić bardzo dobre rezultaty, jakie w tym roku osiągnęły polskie biura podróży, które wysłały do Chorwacji 246 715 gości, którzy zrealizowali 1 538 331 noclegów, w stosunku do roku 2021: 106,46 procent i 99,69 procent" - czytamy w komunikacie Wspólnoty.

Rok 2022 jest generalnie bardzo dobry dla turystyki w Chorwacji. Do 20 września odwiedziło ten kraj 16,73 miliona zagranicznych gości, czyli o 36,77 procent więcej niż rok wcześniej i 91,93 procent liczby z roku 2019. Polacy uplasowali się w tym ruchu na czwartym miejscu po Niemcach, Austriakach i Słoweńcach.

Według danych Administracji Skarbowej Republiki Chorwacji od początku roku do 30 sierpnia z działalności turystycznej wpłynęło łącznie 28 mld 931 mln kun, czyli o 64 procent więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku. W porównaniu z identycznym okresem 2019 odnotowano wzrost o 38 procent.

Przedstawicielstwo Chorwackiej Wspólnoty Turystycznej w Polsce przygotowało na jesień nowy cykl webinarów pod wspólną nazwą #CroatianGet2Gether, które tym razem dotyczyć będą jesiennych atrakcji w Chorwacji, chorwackich muzeów oraz jarmarków bożonarodzeniowych.

- Chorwacja to kraj z wyjątkowo bogatą przyrodą. Jako jeden ze swoich celów wybrała zrównoważony rozwój turystyki. Na tym założeniu opiera przygotowywaną obecnie Strategię Rozwoju Turystyki Republiki Chorwacji. Tylko w ten sposób jesteśmy w stanie zachować autentyczność Chorwacji. Naszym obowiązkiem jest dbanie o bezcenny dar, jakim jest bogactwo przyrody i przekazanie go przyszłym pokoleniom - deklaruje Puszczewicz.