Dubrownik opodatkuje statki wycieczkowe

Radni zdecydowali, że wprowadzą opłatę dla zagranicznych statków wycieczkowych, które wpływają do tego miasta.

Publikacja: 03.10.2019 08:12

Dubrownik opodatkuje statki wycieczkowe

Foto: turystyka.rp.pl

Podatek turystyczny wyniesie od 2 tys. kun (1,2 tys. złotych) dla statków zabierających na pokład od 50 do 200 pasażerów do 40 tys. kun (ok. 24 tys. złotych) za statek powyżej 2 tysięcy pasażerów.

Opłata będzie obowiązywać od stycznia 2021 roku i będzie pobierana, gdy statek zacumuje w porcie lub na kotwicowisku w rejonie Dubrownika – informuje portal Croatiaweek.com za dziennikiem „Slobodna Dalmacija”.

Fundusze z nowej opłaty mają być przeznaczone na poprawę infrastruktury użyteczności publicznej – zdecydowali radni.

Pierwszy raz w Chorwacji taki rodzaj podatku turystycznego zostanie wprowadzony przy wsparciu Międzynarodowego Zrzeszenia Linii Wycieczkowych (CLIA).

UNESCO naciska na Dubrownik, który figuruje na liście dziedzictwa światowego, by zapanował nad problemem nadmiernego ruchu turystów – przypomina portal.

Na początku tego roku w Chorwacji wzrosła też o 25 procent opłata, którą uiszczają turyści korzystający ze wszystkich rodzajów zakwaterowania. W szczycie sezonu jest to 10 kun (ok. 6 złotych) za dzień, za osobę (wcześniej 8 kun, czyli ok. 5 złotych).

Czytaj: „Chorwacja podnosi podatek turystyczny”.

Podatek turystyczny wyniesie od 2 tys. kun (1,2 tys. złotych) dla statków zabierających na pokład od 50 do 200 pasażerów do 40 tys. kun (ok. 24 tys. złotych) za statek powyżej 2 tysięcy pasażerów.

Opłata będzie obowiązywać od stycznia 2021 roku i będzie pobierana, gdy statek zacumuje w porcie lub na kotwicowisku w rejonie Dubrownika – informuje portal Croatiaweek.com za dziennikiem „Slobodna Dalmacija”.

Zanim Wyjedziesz
Wielkie Muzeum Egipskie otwarte. Na razie na próbę
Promy i Statki
Odwołanie wycieczki to pozbawienie klienta przyjemności. Należy się odszkodowanie
Promy i Statki
Statki TUI omijają Arabię Saudyjską. Z powodu alkoholu
Promy i Statki
Pasażerowie statków wycieczkowych radykalnie odmłodnieli. Wiadomo dlaczego
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Promy i Statki
Włoski armator chce mieć największy wycieczkowiec świata. Gdzie planuje budowę?