Holendrzy wprowadzają zakaz reklam podróży lotniczych i rejsów morskich

Stolica Holandii, Haga jest pierwszym miastem na świecie, w którym nie będzie można reklamować żadnego środka transportu korzystającego z paliw kopalnych.

Włoski armator chce mieć największy wycieczkowiec świata. Gdzie planuje budowę?

Włoski armator MSC Cruises prowadzi z fińską stocznią rozmowy o budowie największych wycieczkowców świata. Miałyby być większe od obecnie największych jednostek używanych przez konkurencyjną firmę, Royal Caribbean, klasy Icon.

Aktywiści proekologiczni nie wpuścili wycieczkowca do Amsterdamu. Na pokładzie 3000 ludzi

"Jewel of the Seas", statek należący do Royal Caribbean International, z powodu protestów aktywistów walczących o czyste środowisko nie mógł dopłynąć do Amsterdamu i musiał zacumować w innym porcie.

Przemysł rejsów wycieczkowych rośnie błyskawicznie. "Trzeba go opodatkować"

Od 2000 roku liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiły się, a największa obecnie jednostka jest pięć razy większa od Titanica. Szkody środowiskowe mogłoby zrekompensować opodatkowanie rejsów - wynika z raportu organizacji Transport & Environment.

Nowy statek zabierze w rejs prawie 3 tysiące pasażerów. Przypłynie też na Bałtyk

„Mein Schiff 7” to najnowszy, siódmy już, statek wycieczkowy we flocie armatora TUI Cruises. Będzie zabierać 2,9 tysiąca pasażerów. Tego lata ma odbyć rejs po Bałtyku.

TUI: Rejs statkiem nieekologiczny? To mit, wystarczy policzyć, ile osób płynie

Trudno znaleźć sposób spędzania urlopu, który obciążałby środowisko mniej niż rejs statkiem wycieczkowym – uważa prezes Grupy TUI Sebastian Ebel. Jego zdaniem na tę formę wypoczynku trzeba spojrzeć z perspektywy liczby pasażerów.

Dokąd w rejs? W najnowszym rankingu wyspy greckie wygrywają z portami w Hiszpanii

Santoryn to najlepszy kierunek na rejs wycieczkowy - wynika z analizy wpisów turystów w internecie. W pierwszej trójce znalazły się też hiszpańska Kartagena i maltańska Valletta.

Rejsy statkami wycieczkowymi już nie tak ekologiczne. Armatorzy cofają obietnice

W 2021 roku Aida i TUI Cruises poinformowali opinię publiczną, że ich celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku. Teraz okazuje się jednak, że mieli za duże ambicje – deklaracje już nieaktualne.

"Tanio, wygodnie i można dużo zobaczyć" - rejsy morskie biją na świecie rekordy

W ubiegłym roku w podróż statkiem wycieczkowym wybrało się 31,7 miliona pasażerów. To o prawie 7 procent więcej niż w rekordowym dotąd 2019 roku - głosi raport Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Rejsów Wycieczkowych (CLIA).

Ekolodzy skarżą armatora statków wycieczkowych TUI Cruises. Powód - greenwashing

Niemieccy ekolodzy zarzucają armatorowi statków wycieczkowych TUI Cruises tak zwany greenwashing, czyli wybielanie się w kwestii dbania o środowisko naturalne.

Kiedy najtaniej kupić rejs statkiem? Jest nowe narzędzie, „rewolucja w sprzedaży”

Internetowe biuro podróży specjalizujące się w sprzedawaniu rejsów statkami wycieczkowymi po morzach świata, stworzyło narzędzie, które pomoże wskazać najkorzystniejszy moment zakupu rejsu wycieczkowego. Wykorzystało sztuczną inteligencję.

Odżyły rejsy morskie. Miliony turystów wybierają ten sposób wypoczywania

Nawet 36 milionów turystów ma w tym roku podróżować po świecie na pokładach statków wycieczkowych. Jeśli przewidywania się sprawdzą, będzie to o 4,5 miliona więcej niż rok wcześniej.

Huti grasują po Morzu Czerwonym? Turysta nie zawsze może zrezygnować z rejsu

Czy w związku z atakami piratów na statki handlowe podróżny może bez ponoszenia kosztów zrezygnować z rejsu wycieczkowego po Morzu Czerwonym? Takie pytanie nurtowało niemieckiego prawnika. Próbował zgłębić wyroki sądów.

Pasażerowie statków wycieczkowych zapłacą za zwiedzanie Lizbony

Od stycznia port w Lizbonie zacznie pobierać podatek turystyczny od pasażerów przypływających do miasta na statkach wycieczkowych. Opłata wyniesie 2 euro za każdą osobę, która zejdzie na ląd.

Statki wycieczkowe omijają Izrael. Płyną na Cypr, do Grecji i do Turcji

Turcja i Grecja zamiast Izraela – w związku z wojną na granicach tego kraju organizatorzy rejsów wycieczkowych zmieniają trasy rejsów wycieczkowych. Nie płyną już do Aszdodu i Hajfy, zastępują je innymi portami we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego.

Trwa wyścig w wodowaniu coraz większych wycieczkowców. Gigantomania się opłaca

W stoczniach powstają kolejne, coraz większe, statki wycieczkowe. Będą zabierać na pokłady już nie trzy czy pięć tysięcy, ale siedem tysięcy pasażerów. Dlaczego są tak ogromne? To się po prostu opłaca.

Pasażerowie statków wycieczkowych na lądzie – komu to się opłaca?

Choć wiele krajów liczy, że turystyczne rejsy morskie pobudzą ich lokalną gospodarkę, najnowsze analizy pokazują, że większość pasażerów pieniądze zostawia na pokładzie, nie na lądzie. Odwrotnie niż mówią armatorzy.

Hiszpania – więcej pasażerów statków wycieczkowych niż przed pandemią

Prawie 5 milionów pasażerów statków wycieczkowych wpłynęło w pierwszej połowie tego roku do hiszpańskich portów. To o 5 procent więcej niż przed pandemią.