Stolica Holandii, Haga jest pierwszym miastem na świecie, w którym nie będzie można reklamować żadnego środka transportu korzystającego z paliw kopalnych.
Włoski armator MSC Cruises prowadzi z fińską stocznią rozmowy o budowie największych wycieczkowców świata. Miałyby być większe od obecnie największych jednostek używanych przez konkurencyjną firmę, Royal Caribbean, klasy Icon.
"Jewel of the Seas", statek należący do Royal Caribbean International, z powodu protestów aktywistów walczących o czyste środowisko nie mógł dopłynąć do Amsterdamu i musiał zacumować w innym porcie.
Od 2000 roku liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiły się, a największa obecnie jednostka jest pięć razy większa od Titanica. Szkody środowiskowe mogłoby zrekompensować opodatkowanie rejsów - wynika z raportu organizacji Transport & Environment.
„Mein Schiff 7” to najnowszy, siódmy już, statek wycieczkowy we flocie armatora TUI Cruises. Będzie zabierać 2,9 tysiąca pasażerów. Tego lata ma odbyć rejs po Bałtyku.
Trudno znaleźć sposób spędzania urlopu, który obciążałby środowisko mniej niż rejs statkiem wycieczkowym – uważa prezes Grupy TUI Sebastian Ebel. Jego zdaniem na tę formę wypoczynku trzeba spojrzeć z perspektywy liczby pasażerów.
Santoryn to najlepszy kierunek na rejs wycieczkowy - wynika z analizy wpisów turystów w internecie. W pierwszej trójce znalazły się też hiszpańska Kartagena i maltańska Valletta.
W 2021 roku Aida i TUI Cruises poinformowali opinię publiczną, że ich celem jest osiągnięcie neutralności klimatycznej do 2040 roku. Teraz okazuje się jednak, że mieli za duże ambicje – deklaracje już nieaktualne.
W ubiegłym roku w podróż statkiem wycieczkowym wybrało się 31,7 miliona pasażerów. To o prawie 7 procent więcej niż w rekordowym dotąd 2019 roku - głosi raport Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Rejsów Wycieczkowych (CLIA).
Niemieccy ekolodzy zarzucają armatorowi statków wycieczkowych TUI Cruises tak zwany greenwashing, czyli wybielanie się w kwestii dbania o środowisko naturalne.
Internetowe biuro podróży specjalizujące się w sprzedawaniu rejsów statkami wycieczkowymi po morzach świata, stworzyło narzędzie, które pomoże wskazać najkorzystniejszy moment zakupu rejsu wycieczkowego. Wykorzystało sztuczną inteligencję.
Nawet 36 milionów turystów ma w tym roku podróżować po świecie na pokładach statków wycieczkowych. Jeśli przewidywania się sprawdzą, będzie to o 4,5 miliona więcej niż rok wcześniej.
Czy w związku z atakami piratów na statki handlowe podróżny może bez ponoszenia kosztów zrezygnować z rejsu wycieczkowego po Morzu Czerwonym? Takie pytanie nurtowało niemieckiego prawnika. Próbował zgłębić wyroki sądów.
Od stycznia port w Lizbonie zacznie pobierać podatek turystyczny od pasażerów przypływających do miasta na statkach wycieczkowych. Opłata wyniesie 2 euro za każdą osobę, która zejdzie na ląd.
Turcja i Grecja zamiast Izraela – w związku z wojną na granicach tego kraju organizatorzy rejsów wycieczkowych zmieniają trasy rejsów wycieczkowych. Nie płyną już do Aszdodu i Hajfy, zastępują je innymi portami we wschodniej części basenu Morza Śródziemnego.
W stoczniach powstają kolejne, coraz większe, statki wycieczkowe. Będą zabierać na pokłady już nie trzy czy pięć tysięcy, ale siedem tysięcy pasażerów. Dlaczego są tak ogromne? To się po prostu opłaca.
Choć wiele krajów liczy, że turystyczne rejsy morskie pobudzą ich lokalną gospodarkę, najnowsze analizy pokazują, że większość pasażerów pieniądze zostawia na pokładzie, nie na lądzie. Odwrotnie niż mówią armatorzy.
Prawie 5 milionów pasażerów statków wycieczkowych wpłynęło w pierwszej połowie tego roku do hiszpańskich portów. To o 5 procent więcej niż przed pandemią.