TUI: Rejs statkiem nieekologiczny? To mit, wystarczy policzyć, ile osób płynie

Trudno znaleźć sposób spędzania urlopu, który obciążałby środowisko mniej niż rejs statkiem wycieczkowym – uważa prezes Grupy TUI Sebastian Ebel. Jego zdaniem na tę formę wypoczynku trzeba spojrzeć z perspektywy liczby pasażerów.

Publikacja: 29.05.2024 06:16

TUI: Rejs statkiem nieekologiczny? To mit, wystarczy policzyć, ile osób płynie

Foto: Grzegorz Chmielewski

Ebel mówi w wywiadzie - który przywołuje niemiecki portal Reise vor-9 - że dziś trudno znaleźć „bardziej sensowną ekologicznie formę spędzania urlopu niż rejsy wycieczkowe”.

Czytaj więcej

"Tanio, wygodnie i można dużo zobaczyć" - rejsy morskie biją na świecie rekordy

TUI o środowisku myśli cały czas, a jego plany są o wiele ambitniejsze niż to, o czym publicznie mówi. Prezes życzyłby sobie więc, żeby za dziesięć lat hotele należące do jego koncernu nie emitowały dwutlenku węgla. Ograniczenie produkcji gazów cieplarnianych ma objąć również transport, w tym samoloty i statki wycieczkowe, które stanowią największe wyzwanie.

Jednocześnie prezes twierdzi, że wycieczkowce wcale nie produkują dużo więcej dwutlenku węgla niż inne środki transportu. Trzeba na nie spojrzeć bowiem, jak na ogromny hotel dla 3 tysięcy ludzi. - Proszę policzyć, ile CO2 powstaje, kiedy jedzie się własnym samochodem z Kolonii nad Morze Bałtyckie – mówi.

Najnowsze statki należące do koncernu mają oszczędne i wydajne silniki, a większość już dziś wykorzystuje prąd ziemny, w przyszłości będą zasilane skroplonym gazem ziemnym i metanolem. – Jesteśmy więc na dobrej drodze do osiągnięcia naszych celów – zapewnia szef TUI.

Czytaj więcej

Ekolodzy skarżą armatora statków wycieczkowych TUI Cruises. Powód - greenwashing

Ebel przyznaje też, że jest zaskoczony, jak szybko rejsy wycieczkowe wracają do łask turystów po pandemii. Tłumaczy to sobie bardzo dobrym stosunkiem ceny do jakości takiej podróży. Statki gwarantują komfort, klienci mogą zobaczyć wiele miejsc w ciągu dziesięciu dni i nie powodują stresu związanego z wycieczką objazdową realizowaną samochodem. Co więcej - wielu klientów chętnie powraca na statki i jeszcze w trakcie trwającego rejsu planuje kolejny.

Ebel mówi w wywiadzie - który przywołuje niemiecki portal Reise vor-9 - że dziś trudno znaleźć „bardziej sensowną ekologicznie formę spędzania urlopu niż rejsy wycieczkowe”.

TUI o środowisku myśli cały czas, a jego plany są o wiele ambitniejsze niż to, o czym publicznie mówi. Prezes życzyłby sobie więc, żeby za dziesięć lat hotele należące do jego koncernu nie emitowały dwutlenku węgla. Ograniczenie produkcji gazów cieplarnianych ma objąć również transport, w tym samoloty i statki wycieczkowe, które stanowią największe wyzwanie.

Promy i Statki
Włoski armator chce mieć największy wycieczkowiec świata. Gdzie planuje budowę?
Promy i Statki
Aktywiści proekologiczni nie wpuścili wycieczkowca do Amsterdamu. Na pokładzie 3000 ludzi
Promy i Statki
Przemysł rejsów wycieczkowych rośnie błyskawicznie. "Trzeba go opodatkować"
Promy i Statki
Nowy statek zabierze w rejs prawie 3 tysiące pasażerów. Przypłynie też na Bałtyk
Promy i Statki
Dokąd w rejs? W najnowszym rankingu wyspy greckie wygrywają z portami w Hiszpanii