Segment rejsów wycieczkowych jest uznawany za jeden z bardziej obciążających klimat. Firmy w nim działające zdają sobie z tego sprawę i pracują nad zmniejszeniem śladu węglowego. Tak zwaną neutralność klimatyczną chcą osiągnąć do roku 2050, taką datę wyznaczyła Międzynarodowa Organizacja Morska (IMO).
Czytaj więcej
W ubiegłym roku w podróż statkiem wycieczkowym wybrało się 31,7 miliona pasażerów. To o prawie 7 procent więcej niż w rekordowym dotąd 2019 roku - głosi raport Międzynarodowego Stowarzyszenia Organizatorów Rejsów Wycieczkowych (CLIA).
Do kwestii tej nieco ambitniej podeszli dwaj niemieccy armatorzy, Aida i TUI Cruises. Już trzy lata temu zadeklarowali, że dojdą do celu dziesięć lat wcześniej. Teraz okazuje się, że nie dadzą rady tego zrobić tak szybko. Jak tłumaczą, powodem zmiany planów jest to, że na razie nie wiadomo, kiedy dostępna będzie wystarczająca ilość alternatywnego paliwa - podaje portal Reise vor-9.
Statki wycieczkowe bez paliwa ekologicznego
W raporcie dotyczącym zrównoważonego rozwoju opublikowanym przez Carnival, spółkę matkę Aidy, napisano, że brak jasnych informacji co do dostępności paliwa wolnego od dwutlenku węgla w dużym zakresie lub technologii do ograniczania emisji gazów cieplarnianych, powodują, że firma nie może określić konkretnej drogi i czasu realizacji celów. W podobnym tonie wypowiedział się TUI Cruises.
Czytaj więcej
Internetowe biuro podróży specjalizujące się w sprzedawaniu rejsów statkami wycieczkowymi po morzach świata, stworzyło narzędzie, które pomoże wskazać najkorzystniejszy moment zakupu rejsu wycieczkowego. Wykorzystało sztuczną inteligencję.