„Rewolucja w sprzedaży rejsów wycieczkowych” – tak Andreas Bohnes i Udo Lutz, szefowie internetowego biura podróży Mein Schiffberater mówią o nowym narzędziu, które właśnie uruchomili na stronie swojego biura podróży. Chodzi o system, który pomoże określić klientowi najlepszy moment rezerwowania rejsu organizowanego przez dwóch znaczących armatorów - Aidę i TUI Cruises.
Czytaj więcej
Nawet 36 milionów turystów ma w tym roku podróżować po świecie na pokładach statków wycieczkowych. Jeśli przewidywania się sprawdzą, będzie to o 4,5 miliona więcej niż rok wcześniej.
Sztuczna inteligencja analizuje ceny rejsów
Jak pisze portal Touristik Aktuell. przedsiębiorcy twierdzą, że to jedyne tego typu rozwiązanie w całej Europie. Bazuje ono na cenach rejsów zbieranych przez wiele lat, anonimizowanych informacjach o użytkownikach aplikacji Mein-Schiffberater, bieżących stawkach, a to wszystko przy wykorzystaniu sztucznej inteligencji.
– Połączenie danych, do których mamy dostęp na wyłączność w połączeniu ze sztuczną inteligencją, pozwala zrozumieć politykę cenową armatorów i z prawdopodobieństwem sięgającym 80-90 procent przewidzieć idealny moment rezerwacji – mówią prezesi.
Sztuczna inteligencja studiuje systemy do kalkulowania cen i codziennie się uczy. To oznacza, że ciągle staje się lepsza, dzięki czemu w przyszłości będzie mogła zapewnić jeszcze dokładniejsze i pewniejsze szacunki.