Włoski armator chce mieć największy wycieczkowiec świata. Gdzie planuje budowę?

Włoski armator MSC Cruises prowadzi z fińską stocznią rozmowy o budowie największych wycieczkowców świata. Miałyby być większe od obecnie największych jednostek używanych przez konkurencyjną firmę, Royal Caribbean, klasy Icon.

Publikacja: 03.09.2024 06:21

Największym obecnie statkiem, jakim dysponuje MSC Cruises jest MSC World Europa ukończony w 2022 rok

Największym obecnie statkiem, jakim dysponuje MSC Cruises jest MSC World Europa ukończony w 2022 roku

Foto: Didier Duforest

Na razie to tylko pogłoski, ale jeśli się potwierdzą, MSC Cruises będzie właścicielem największego wycieczkowca świata - pisze niemiecki portal Cruise Tricks. Firma jest ponoć w zaawansowanej fazie rozmów ze stocznią Meyer Turku z Finlandii w tej sprawie.

Czytaj więcej

"Tanio, wygodnie i można dużo zobaczyć" - rejsy morskie biją na świecie rekordy

Na razie najpotężniejszą jednostkę na świecie ma Royal Caribbean, której wyporność wynosi 248,7 tysiąca ton, ten sam wskaźnik dla wspomnianego statku MSC miałby wynosić 270 tysięcy ton.

MSC Cruises, wchodzi w skład włoskiego koncernu Mediterranean Shipping Company i jest jedną z największych linii oceanicznych na świecie. Posiada 21 wycieczkowców, pływających po morzach całego świata. Największym (215,8 tysiąca ton) i najnowszym jest MSC World Europa, zbudowany we Francji w 2022 roku. Dzięki niemu trafił do pierwszej ligi w swojej dziedzinie.

MSC organizuje przez cały rok rejsy w basenie Morza Śródziemnego oraz sezonowo w Europie Północnej, na Karaibach, w Ameryce Południowej, Afryce i u wybrzeży Półwyspu Arabskiego. W ofercie linii są także sezonowe rejsy transatlantyckie.

Trzy zamówione statki już powstają

Dla fińskiej stoczni byłoby to już kolejne tak duże zamówienie – przed kilkoma dniami Royal Caribbean zakontraktował kolejny statek klasy Icon – chodzi o te największe na świecie. Na dwa kolejne złożył opcje.

Czytaj więcej

Przemysł rejsów wycieczkowych rośnie błyskawicznie. "Trzeba go opodatkować"

Tymczasem MSC Cruises buduje też inne jednostki w stoczni we Francuskim Saint Nazaire Chantiers de l’Atlantique – chodzi o MSC World America, który ma być ukończony w kwietniu przyszłego roku. MSC World Asia (2026) i trzeci (bez określonej nazwy) z terminem oddania w 2028 roku.

Pierwszy z nich będzie miał 20 pokładów, a w 2633 kabinach zamieszka 6782 pasażerów. Samych członków załogi będzie tu 2138. Jego długość to 333 metrów, a szerokość 47 metrów przy wyporności 205,7 tysiąca ton.

Na razie to tylko pogłoski, ale jeśli się potwierdzą, MSC Cruises będzie właścicielem największego wycieczkowca świata - pisze niemiecki portal Cruise Tricks. Firma jest ponoć w zaawansowanej fazie rozmów ze stocznią Meyer Turku z Finlandii w tej sprawie.

Na razie najpotężniejszą jednostkę na świecie ma Royal Caribbean, której wyporność wynosi 248,7 tysiąca ton, ten sam wskaźnik dla wspomnianego statku MSC miałby wynosić 270 tysięcy ton.

Pozostało 82% artykułu
Promy i Statki
Aktywiści proekologiczni nie wpuścili wycieczkowca do Amsterdamu. Na pokładzie 3000 ludzi
Promy i Statki
Przemysł rejsów wycieczkowych rośnie błyskawicznie. "Trzeba go opodatkować"
Promy i Statki
Nowy statek zabierze w rejs prawie 3 tysiące pasażerów. Przypłynie też na Bałtyk
Promy i Statki
TUI: Rejs statkiem nieekologiczny? To mit, wystarczy policzyć, ile osób płynie
Promy i Statki
Dokąd w rejs? W najnowszym rankingu wyspy greckie wygrywają z portami w Hiszpanii
Materiał Promocyjny
Jak wygląda auto elektryczne